Fiat Cinquecento: hapert / schokt tijdens het rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900cc

Hallo heb een cinquecento deze hapert, schokt erg tijdens het rijden. heeft iemand mischien een idee wat dat kan wezen? wilde eigelijk de bogies, met bogiekabels en bobine vervangen. maar zou dan het probleem opgelost wezen of is het wat anders?
Alvast bedankt.
MVG Ron

r.dewit

Geplaatst door r.dewit (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

50% kans. Het is of een onstekingsprobleem dan wel een mengsel probleem.
Een setje nieuwe bougies kan nooit kwaad. Vernevel in het donker wat water met een plantenspuit over de bougiekabels, bobine etc.
Zie je vonken? Dan die onderdelen vernieuwen.

Is de uitlaat volledig gasdicht? Vooral het 1e stuk. Gaat er een storingslampje branden?
Zijn alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk heel? Geen scheuren, loszitten, poreus?

r.dewit (0), 14 jaar geleden

OKe bedankt, er branden Geen storingslampjes! Zal controleren of ik vonken zie ,of de uitlaat gasdicht is en de slangetjes nakijken.

r.dewit (0), 14 jaar geleden

Hij vonkt bij de bobine als ik er water over vernevel. Ga dus een nieuwe plaatsen. bij de uitlaat aan de achterkant hing er een soort haar / draden uit de uitlaat komt dit vanuit de demper of heeft iemand dat er in gepropt?
Het hitte schild bij de katalisator zat ook los aan een kant. heb deze er af gehaald. kan het kwaat als je deze er aflaat of toch maar weer even vast lassen?
alvast bedankt.
Mvg Ron

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat hitteschild is wel nodig. Katalysator kan behoorlijk heet worden.

r.dewit (0), 14 jaar geleden

oke bedank.
maar dat hitte schild zit aan de onderkant dus kan toch niet zo heelveel kwaat?
mvg Ron

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dacht het wel, anders zit het er niet. Wat zit er op die onderkant? Roestwering en die fikt prachtig.
Een kat kan tot bijna rood-gloeiend worden (600 - 800 graden Celsius).

r.dewit (0), 14 jaar geleden

Oke bedankt ik ga hem er weer op lassen van de week.
Het hitteschild tussen de bodem en katalisator zit er gewoon nog. Het hitte schild wat er af is zat aan de onder kant tussen de grond en de katalisator aan de katalisator vast gelast.
Mvg Ron

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Die is bedoeld om te voorkomen dat vuil wat op straat ligt vlam vat (droge bladeren, papier) en dat dan de auto af fikt.
Lijkt overdreven? Is in de beginperiode van de katalysators toch echt een aantal maal gebeurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.