Ik stond vanmiddag bij het spoor met draaiende motor, het spoor gaat open wil optrekken en de motor valt dood. vervolgens geprobeert de motor te starten maar zonder resultaat, hij slaat zeg maar even aan, 1 slag van de motor zeg maar. en daarna vervolgens weer gewoon uit, als ik doorstart dan herhaald dat zich dus om de paar wentelingen wil hij even aan slaan maar slaat meteen weer af.
vervolgens heeft een kameraad mij naar huis getrokken, tijdens het trekken als ik dan de koppeling op laat komen loopt hij wel gewoon normaal maar zodra ik het gas los laat valt hij ergens tussen de 1000 en 1500 toeren dood. en wil ook niet uit zichzelf starten.
nu heb ik onder de motorkap gekeken en het enige wat opvalt is dat het draadje van mijn luchtmassa meter los ligt en nergens op is aan gesloten/ zo te zien door gefikt of afgebroken kan het daar aan liggen dat de auto niet uit zichzelf wil starten? maar wel loopt met aantrekken in het hogere toerengebied en niet stationair? morgen ga ik er overdag even naar kijken, aangezien ik ook niet kon zien waar dat draadje zo snel heen moest.
iemand enig idee? alvast bedankt
vr groet Rens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je zegt. Draadbreuk herstellen. Stationair loopt de wagen zonder
LMM niet inderdaad. Als je meer vermogen zou vragen zal je merken dat hij vanaf
3000 rpm ook slecht loopt dan.
Lijkt me sterk dat je luchtmassa meter een losse draad heeft. Deze auto's hebben geen luchtmassa meter maar een map-sensor (onderdruk sensor).
Maak eens een foto van dat draadje.
aan het eind van dit slangetje hoort (de helft zit er nog aan) een soort stekkertje die onder op het luchtfilteraangesloten hoort te zitten.
14 jaar
slangetje heb ik vernieuwd, maar hij start nog steeds niet...
help.....
14 jaar
Het probleem van het starten is opgelost, het was de bdp sensor deze heb ik vervangen en voila starten lopen...
alleen reed ik vanochtend naar utrecht en nu doet me temperatuur meter niets meer :S
Wat kan dit zijn? zijn er vaker problemen daarmee bij een cinquecento?
de kachel wordt nog wel gewoon warm er zit ook nog voldoende koelvloeistof in.
en de auto loopt ook niet warm, waarschijnlijk temperatuur sensor dus kapot of het display op het dashboard, maar waar zit de temperatuur sensor?? ik kon niets op het forum vinden over de plek van de sensor?
alvast bedankt.
vr groet Rens
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar