close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Doblo: houd in bij 2000 tpm,slaat af bij terugschakelen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Beste,

Mijn doblo heeft een vaag maar vervelend probleem.

Bij koude start niets aan de hand na een kilometer of 5 gaat het probleem echter beginnen, hokken en stoten bij 2000 toeren inhouden en het motormanagment lampje gaat branden Dan weet ik al dat ik op mijn hoede moet zijn met terug schakelen.

Dan kom ik aanrijden op een Rotonde/kruising/splitsing what ever ik schakel terug naar zijn 2 of 3 maakt niet uit en je ziet het toerental zo afzakken naar 0 en het is afgelopen de motor slaat af.

als je direct gaat starten krijg je hem niet aan de praat, pas als je hem op contact zet (ik denk gloeien) en weer start MET gas geven dan krijg je hem weer aan en moet je al gas gevend je kopeling weer op laten komen,,, dan bij de eerst volgende kruising gaat het goed daarna slaat hij weer af als ik afrem en weer terug schakel.

Bij het uitlezen komen verschillende fouten aanbod:

Relais Voorgloeien (klopt laatste bougie is aan vervaning toe zit op een lastige plek)
Controle rotorstand
Hoofdrelais (inmiddels vervangen, en was die middag over tot de avond toen begon de motor weer te zagen en later ook weer afslaan)
Sensor luchttemperatuur (hebben we los gehad dus zou de storing kunnen zijn)
bediening gasklep debitwijz
gasklep debietmodif
sensor watertemperatuur (hebben we los gehad dus zou de storing kunnen zijn)

Vanmiddag hebben wij de vlotter uit de tank gedraaid (dachten dat er een opvoerpomp in zat maar dit bleek niet het geval) er zat wat bagger op het filter, toen leek het allemaal opgelost 30 kilometer gereden zonder problemen, maar later op de avond begon het gezaag in de motor weer en later ook weer het afslaan tot 3 keer toe.

Kort samengevat Motor staat stationair te zagen na een kilometer of 5 gereden te hebben, en daarna slaat hij bijna altijd af op het moment van terug schakelen.

De auto heeft een middag bij Fiat gestaan maar ik wil op het moment even kosten gaan drukken waardoor ik het zelf probeer te vinden daar Fiat ook gewoon moet zoeken en op dit moment ook even in het duister tast.

Groeten Rob

Geplaatst door

dbtracks (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De rotor waar je een foutmelding op krijgt zit in de pomp.
Ofwel sensor (ook ingebouwd), bedrading of de pomp zelf.

Ook de gasklep debietmodificatie zit volgens mij ingebouwd in de pomp.

oldford 0
badge

14 jaar

Voordat je aan de pomp gaat denken: dicht de egr-klep af (voor de zekerheid), en controleer even het vlinderklepje in de aanzuigbuis.

T.P. 0
badge

14 jaar

Bedankt! De EGR Was al afgedicht paar maanden geleden toen hield hij heel erg in, alles eens goed schoongemaakt en toen leek alles opgelost. tot een maand of anderhalf geleden toen begon deze ellende. Uit eindelijk bij Diesel Buchli geweest en die verdenken of de pomp of de ECU daar ik in de computers zit (erg kort door de bocht misschien) denk ik een computer geeft een waarde of hij geeft dit niet. bij uitlezen van de computer wordt er aangegeven Controle rotorstand alle andere meldingen zijn inmiddels weg bij het lezen van de fout staat er brandstof druk te laag. Daar ik denk dit zou nooit de ECU kunnen zijn. Afgelopen vrijdag heb ik een 2e hands dieselpomp gehaalt in TIEL morgen gaan we deze plaatsen. Daar ik nog wel eerst even de opmerking vlinderklepje meeneem!

Wordt vervolgd dus!

dbtracks 0

14 jaar

Beste T.P. ik heb vanavond meteen even gekeken, maar die vlinderklep wat jij bedoelt op de aanzuigbuis is dat die boven het luchtfilter? er gebeurt namelijk niks als ik daar de stekker van los trek ook geen klik of iets dergelijke

Grt Rob

dbtracks 0

14 jaar

Nee, het is een klep die vacuum bediend wordt, tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk, zorg er gewoon voor dat ie continu open staat en test dan even of klachten weg blijven voordat je de pomp eraf schroeft.

T.P. 0
badge

14 jaar

Bedankt T.P. we hebben vandaag toch de dieselpomp vervangen en het probleem is verholpen ook het stoten in de 2e versnelling op een grote rotonde is nu eindelijk weg het probleem zat hem dus vast al langer in de pomp.

Bedankt voor jullie reactie's probleem was dus de dieselpomp.

Grt Rob

dbtracks 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.