Ik rijd weg na ongeveer 100 mtr stop ik bij een kruising, trek weer op auto houd in daarna probleemloos weer verder.Temperatuursensor defect. Wie weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor motor ligt er in??\
1.2 8V
19 jaar
De motor slaat af onder het rijden Start de auto en rijd op de normale wijze weg
Resultaten van de controles
0
VOORBEREIDENDE CONTROLES
Alles OK
Gevonden problemen
Reparatie
1.2 8v
1.2 16v
Controleer eerst:
de bevestiging van de massakabel op de motor;
de bevestiging van de accu-massakabel;
juiste bevestiging van alle kabels op de pluspool van de accu;
eventuele verstopping van de katalysator
de aanwezigheid van water of andere verontreinigende stoffen in de brandstoftank
Ga door naar Fase 1
Bevestigingen van de massakabels niet correct
Herstel of vervang zonodig de massakabel van de accu ( Bew. 5505A38 )
Bevestiging van de pluskabel van de accu niet correct
Herstel de pluskabel van de accu ( Bew. 5530B26 )
Katalysator verstopt
Vervang het uitlaatspruitstuk ( Bew. 1072C16 )
Vuil in brandstoftank
Reinig de brandstoftank ( Bew. 1040A24)
1.8 16v
Controleer eerst:
de bevestiging van de massakabel op de motor;
de bevestiging van de accu-massakabel;
juiste bevestiging van alle kabels op de pluspool van de accu;
eventuele verstopping van de katalysator
de aanwezigheid van water of andere verontreinigende stoffen in de brandstoftank
Ga door naar Fase 1
Bevestigingen van de massakabels niet correct
Herstel of vervang zonodig de massakabel van de accu ( Bew. 5505A38 )
Bevestiging van de pluskabel van de accu niet correct
Herstel de pluskabel van de accu ( Bew. 5530B26 )
Katalysator verstopt
Vervang het uitlaatspruitstuk ( Bew. 1080B62 )
Vuil in brandstoftank
Reinig de brandstoftank ( Bew. 1040A24)
1
CONTROLE MET DIAGNOSE-INSTRUMENT
Alles OK
Gevonden problemen
Reparatie
1.2 8v
1.2 16v
Sluit een diagnose-apparaat (Examiner of soortgelijk) aan op de diagnosestekker.
Controleer:
de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters
Ga door naar Fase 2
Fout in regeleenheid gevonden
Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op
Parameter onwaarschijnlijk
Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op
1.8 16v
Sluit een diagnose-apparaat (Examiner of soortgelijk) aan op de diagnosestekker.
Controleer:
de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters
Ga door naar Fase 2
Fout in regeleenheid gevonden
1. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BI Inspuitregeleenheid op fouten controleren
Parameter onwaarschijnlijk
2. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BJ Waarschijnlijkheid van parameters in inspuitregeleenheid controleren
2
PROEFRIT MET DIAGNOSE-APPARAAT
Alles OK
Gevonden problemen
Reparatie
1.2 8v
1.2 16v
Voer een proefrit uit terwijl het diagnose-apparaat aangesloten blijft en creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt
Controleer:
de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters
Ga door naar Fase 3
Er wordt onverwacht een fout door de regeleenheid aangegeven
Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op
Parameter onwaarschijnlijk
Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op
Dialoog tussen regeleenheid en diagnose-apparaat verbroken
Herstel de voeding van de regeleenheid ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )
1.2 8v
1.2 16v
1.8 16v
Voer een proefrit uit terwijl het diagnose-apparaat aangesloten blijft en creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt
Controleer:
de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters
Ga door naar Fase 3
Er wordt onverwacht een fout door de regeleenheid aangegeven
1. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BI Inspuitregeleenheid op fouten controleren
Parameter onwaarschijnlijk
2. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BJ Waarschijnlijkheid van parameters in inspuitregeleenheid controleren
Dialoog tussen regeleenheid en diagnose-apparaat verbroken
Herstel de voeding van de regeleenheid ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )
3
BRANDSTOFDRUK TIJDENS PROEFRIT CONTROLEREN
Alles OK
Gevonden problemen
Reparatie
Voer een proefrit uit en controleer de afgeregelde brandstofdruk ( Bew. 0510C10 ).
Creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt
Ga door naar Fase 4
Druk onjuist: brandstoftoevoerleiding verstopt
Verhelp de verstopping in de brandstofleiding en vervang deze zonodig ( Bew. 1040B30 )
Druk niet correct: tankontluchting defect
Herstel de tankontluchting
Druk niet correct: elektrische circuit van brandstofpomp onderbroken
Herstel het circuit van de brandstofpomp ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )
Druk niet correct: brandstofpomp defect
Vervang de brandstofpompunit ( Bew. 1040A70 )
4
JUISTE WERKING CONTROLEREN
Alles OK
Gevonden problemen
Reparatie
Controleer of de storing niet meer optreedt
Einde diagnose
Storing blijft optreden: regeleenheid defect
Vervang de regeleenheid ( Bew.
misschien kun je hier iest mee
Probleem waarschijnlijk gevonden; vervuilde stappenmotor!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar