close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Inhouden bij koude fase/wegrijden.

Bouwjaar: 1995

Ik rijd weg na ongeveer 100 mtr stop ik bij een kruising, trek weer op auto houd in daarna probleemloos weer verder.Temperatuursensor defect. Wie weet de oplossing?

Geplaatst door

planet01 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor motor ligt er in??\

peter8753 0
badge

19 jaar

1.2 8V

planet01 0

19 jaar

De motor slaat af onder het rijden Start de auto en rijd op de normale wijze weg


Resultaten van de controles


0

VOORBEREIDENDE CONTROLES

Alles OK

Gevonden problemen

Reparatie


1.2 8v

1.2 16v

Controleer eerst:

de bevestiging van de massakabel op de motor;
de bevestiging van de accu-massakabel;
juiste bevestiging van alle kabels op de pluspool van de accu;
eventuele verstopping van de katalysator
de aanwezigheid van water of andere verontreinigende stoffen in de brandstoftank

Ga door naar Fase 1

Bevestigingen van de massakabels niet correct

Herstel of vervang zonodig de massakabel van de accu ( Bew. 5505A38 )


Bevestiging van de pluskabel van de accu niet correct

Herstel de pluskabel van de accu ( Bew. 5530B26 )


Katalysator verstopt

Vervang het uitlaatspruitstuk ( Bew. 1072C16 )


Vuil in brandstoftank

Reinig de brandstoftank ( Bew. 1040A24)


1.8 16v

Controleer eerst:

de bevestiging van de massakabel op de motor;
de bevestiging van de accu-massakabel;
juiste bevestiging van alle kabels op de pluspool van de accu;
eventuele verstopping van de katalysator
de aanwezigheid van water of andere verontreinigende stoffen in de brandstoftank

Ga door naar Fase 1

Bevestigingen van de massakabels niet correct

Herstel of vervang zonodig de massakabel van de accu ( Bew. 5505A38 )


Bevestiging van de pluskabel van de accu niet correct

Herstel de pluskabel van de accu ( Bew. 5530B26 )


Katalysator verstopt

Vervang het uitlaatspruitstuk ( Bew. 1080B62 )


Vuil in brandstoftank

Reinig de brandstoftank ( Bew. 1040A24)


1

CONTROLE MET DIAGNOSE-INSTRUMENT

Alles OK

Gevonden problemen

Reparatie


1.2 8v

1.2 16v

Sluit een diagnose-apparaat (Examiner of soortgelijk) aan op de diagnosestekker.

Controleer:

de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters

Ga door naar Fase 2

Fout in regeleenheid gevonden

Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op


Parameter onwaarschijnlijk

Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op


1.8 16v

Sluit een diagnose-apparaat (Examiner of soortgelijk) aan op de diagnosestekker.

Controleer:

de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters

Ga door naar Fase 2

Fout in regeleenheid gevonden

1. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BI Inspuitregeleenheid op fouten controleren


Parameter onwaarschijnlijk

2. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BJ Waarschijnlijkheid van parameters in inspuitregeleenheid controleren


2

PROEFRIT MET DIAGNOSE-APPARAAT

Alles OK

Gevonden problemen

Reparatie


1.2 8v

1.2 16v

Voer een proefrit uit terwijl het diagnose-apparaat aangesloten blijft en creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt

Controleer:

de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters

Ga door naar Fase 3

Er wordt onverwacht een fout door de regeleenheid aangegeven

Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op


Parameter onwaarschijnlijk

Volg de aanwijzingen op het diagnose-apparaat op


Dialoog tussen regeleenheid en diagnose-apparaat verbroken

Herstel de voeding van de regeleenheid ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )


1.2 8v

1.2 16v

1.8 16v

Voer een proefrit uit terwijl het diagnose-apparaat aangesloten blijft en creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt

Controleer:

de aanwezigheid van fouten in de inspuitregeleenheid;
de waarschijnlijkheid van alle parameters

Ga door naar Fase 3

Er wordt onverwacht een fout door de regeleenheid aangegeven

1. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BI Inspuitregeleenheid op fouten controleren


Parameter onwaarschijnlijk

2. Ga verder met de beschrijvingen van Zie Test 1056BJ Waarschijnlijkheid van parameters in inspuitregeleenheid controleren


Dialoog tussen regeleenheid en diagnose-apparaat verbroken

Herstel de voeding van de regeleenheid ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )


3

BRANDSTOFDRUK TIJDENS PROEFRIT CONTROLEREN

Alles OK

Gevonden problemen

Reparatie


Voer een proefrit uit en controleer de afgeregelde brandstofdruk ( Bew. 0510C10 ).

Creëer de omstandigheden waaronder de storing optreedt


Ga door naar Fase 4

Druk onjuist: brandstoftoevoerleiding verstopt

Verhelp de verstopping in de brandstofleiding en vervang deze zonodig ( Bew. 1040B30 )


Druk niet correct: tankontluchting defect

Herstel de tankontluchting


Druk niet correct: elektrische circuit van brandstofpomp onderbroken

Herstel het circuit van de brandstofpomp ( Zie E5030 MOTORMANAGEMENT BENZINEMOTOREN )


Druk niet correct: brandstofpomp defect

Vervang de brandstofpompunit ( Bew. 1040A70 )


4

JUISTE WERKING CONTROLEREN

Alles OK

Gevonden problemen

Reparatie


Controleer of de storing niet meer optreedt

Einde diagnose

Storing blijft optreden: regeleenheid defect

Vervang de regeleenheid ( Bew.

misschien kun je hier iest mee

teczwolle 0
badge

19 jaar

Probleem waarschijnlijk gevonden; vervuilde stappenmotor!

planet01 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.