Ik heb nu al 4 maanden last van een stotterende punto diesel.
Het komt steeds terug bij een bepaald toerental (ik heb geen toerenteller om het af te lezen)bijv als ik in zen 4e versnelling zit en ik rij 70 km/h begint deze behoorlijk te stotteren.
Ook als je de auto koud start voelt de koppeling raar aan ( hij begint onnatuurlijk te schokken) maar dit is alleen maar heel even in het begin.
Deze auto is al meerdere malen bij de garage geweest en zij hebben deze auto ook aan de computer gehad voor een motoranalyse en hier kwam uit dat de luchtinlaat klep niet goed functioneerde, na dat ze deze hebben vervangen ging het een dag goed maar de dag daarna stotterde deze weer net zo beroerd.
De garage dacht zelf dat het ook nog wel eens aan de regelunit van de brandstofpomp kon liggen.
Vervolgens zijn wij door gestuurd naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in brandstof pompen en testen deze ook heel secuur uit ( bedrijf: Buchli ) Maar deze zij dat de pomp voldoet aan alle normen en dat het dus prima werkt.
Maar nu, na een behoorlijk dure rekening gekregen te hebben zijn we nog geen stap verder! Is er iemand die hier eerder van dit probleem gehoord heeft? Ik zou hier graag meer over willen weten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb ongeveer het zelfde probleem met mijn Doblo 1,9 diesel.
Tussen de 50 en de 60 km/h bij een eenparige snelheid, in de 4de, begint hij te hikken. Het is ook een beetje onvoorspelbaar. De ene keer doet ie het niet en even later weer wel.Okk bij deze auto is de luchtmassaklep al vervangen, maar dat heeft niet veel geholpen.Bij de garage(ESA bedrijfswagens) hebben ze me niet verder kunnen helpen.De aangesloten Examiner gaf geen foutmelding aan.
Ik heb nu een Workshopmanual en ben zelf wat aan het zoeken gegaan en kom uit bij de zogenaamde EGR-klep.
Op internet gezocht naar de functie van die klep en het blijkt dat de klep voor een hoop ellende kan zorgen.Verder ben ik nog niet gekomen, maar ben op de goede weg.
Succes,groeten,
Ger
Bij mijn Doblo is het stotteren nu verholpen.
Ik heb de verbinding van de EGR-klep naar het inlaat spruitstuk met een aluminium plaatje dichtgemaakt.
Volgens de informatie die ik op het internet heb verzameld, zal mijn auto nu wat zuiniger gaan lopen en zal de roetuitstoot ook minder zijn, maar de uitstoot van stikstof oxyde(NOx)zal wat hoger uitvallen.
Ik heb begrepen dat er ook garages zijn die bij de eerste de beste problemen met de EGR-klep het euvel op deze manier verhelpen.
Zoek maar eens met Google naar "EGR-klep"!
Groeten, Ger
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar