Ik heb sinds kort een probleem met mijn Fiat Punto. Tijdens het autorijden begint de auto op het moment dat ik moet schakelen heel erg in te houden (te stotteren). Als ik hem dan in bv. zijn 2 zet gaat het eerst weer goed maar op het schakelmoment begint ie weer. dit gaat zo door tot zijn vijfde versnelling. Hij doet dit op een koude en warme motor. Hij start bij vochtig weer ook ineens heel moelijk. Ik heb zelf al een injectiereiniger gekocht en heb zelf de bougiekabels vervangen, dit alles zonder resultaat. Iemand enig idee...
M.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lambda sonde nameten ..
bobines zijn ook niet altijd even goed meer...
of wellicht de brandstof toevoer...
kan zijn, dat de ontluchting verstopt is.
als je de tankdop eraf draait hoor je dan sissen ?
zelfde probleem had ik met de cinquecento.
alleen schokte en hield de motor bijna permanent in.
wat je ook kunt proberen, is de - pool van de accu even los te halen,
minuutje of zo eraf laten en dan starten zonder gas te geven...
motor loopt dan even iets hoger stationair en gaat dan vervolgens naar
het normale toerental ( dus ecu reset doen, kan nooit kwaad...baad het niet schaad het niet )
Heb de auto weggebracht naar de garage en die denken dat het de MAP Sensor is.... 100% zeker zijn ze niet. Als ze hem uitlezen zien ze niets bijzonders. Alleen zei de monteur als ze een bepaalde slang los trekken (vucuumslang??) dan rijdt hij wel goed. Is de kans groot dat dit MAP Sensor is??
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar