Ik heb hier een Cinquecento uit '94 met oud type motor (distr. ketting), monopoint inspuiting en 2 bobines.
Deze auto heeft als klacht dat de motor bij ca. 3500 toeren begint in te houden, alsof de toerenbegrenzer ingrijpt.
De gaskleppositiesensor geeft een mooi lineair signaal af, evenals de BDP-sensor. Bobines blijven ook vonken.
Massakabels gecontroleerd en overbrugd maar geen effect. Extra brandstof bijspuiten geeft ook geen effect.
Lambdasensor pendelt keurig heen en weer. Storingslamp blijft branden.
Iemand een idee?
JF
Geplaatst door jfikse (55) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden
Map-sensor? Gaan nog wel eens stuk bij deze modellen.
Gr.
jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden
Ik zou ook zeggen map sensor.
jfikse (55) PRO, 17 jaar geleden
Het probleem is opgelost. Het was inderdaad de MAP-sensor.
Allen bedankt.
JF
Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden
Mooi zo. Weer 1 tevreden met 'n zorg minder.
Gr.