close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Inhouden motor LPG en Benzine

Bouwjaar: 1999

Net een auto gekocht, rijdt prima als je niet harder dan 50 km per uur rijdt, daarna is het bij gas geven inhouden/stotteren. Bij een expert geweest diagnose koelsysteem lek, de vraag is waar en hoe kom ik daarachter. Hier zijn fotos van de motor/bougies/cillinderdruk/kleur uitlaatgas etc. 1 cillinder is goed 12/13, een andere is slecht begint bij 8 en loopt op, de ander 2 zijn matig 11 (voor degenen die dit wat zegt)Waar moet ik beginnen met een diagnose of moet ik meteen een nieuw blok plaatsen?
http://super-moem.demon.nl/gallery/Punto...
Heb de koelvloeistof moeten bijvullen en toen deed de verwarming het weer, heb dit twee keer moeten doen.
Starten gaat soms goed en soms niet. Rijdt bij hogere snelheden beter op benzine (ook op benzine houd hij in maar op lpg veel erger)

Waar moet ik beginnen? Bedankt!

Geplaatst door

dupl-u-20340-5dd148ebadc1d+sib (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan de foto's te zien koppakking lek. Compressieverlies zal wel komen door te weinig of geen klepspeling. Even klepspeling controleren en bijstellen. Indien niet meer mogelijk kop laten reviseren (klepzittingen). Kop moet er toch af voor het vervangen van de koppakking.

Vorige eigenaar heeft zeker gezegd dat het een goed autootje is -:((

Sterkte!

paulmichiel 0
badge

19 jaar

Ja inderdaad, ik heb geprobeerd hem terug te brengen maar helaas... Kan ik overal de klepspeling laten controleren of kan ik het zelf doen? En stel dat de koppakking lek is hoe weet ik dat de cilinderwand niet stuk is? of moet ik daarvoor zowiezo de kop eraf halen....(eens kijken of ik een garage kan vinden die niet antwoordt met ...ja mevrouwtje/nee mevrouwtje :(

Nou die sterkte heb ik zeker nodig! bedankt!

Wil je veilig rijden breng hem dan aub weg. KLepspeling controleren is niet zo heel veel werk en gezien de foto's is de diagnose 'koppakking lek' ook snel gemaakt. Rest de mogelijkheid tot het uitgesteld zijn van de kleppen die dus een dure koprevisie noodzakelijk maakt.

Ik zie niet het verband met een kapotte cilinderwand. Vaak zijn bij het klepproblemen vooral bij LPG auto's. (ligt overigens niet aan LPG maar aan gebrekkig onderhoud, kleppen moeten immers vaker gesteld worden en na een aantal kms (100000 - 250000) klepzittingen vervangen).

Ga dus naar een garage en laat hem nakijken. Dan weet je wat je te wachten staat.

Groeten,

Paul

paulmichiel 0
badge

19 jaar

Bedankt Paul! Erin rijden leek me ook niet verstanding met een lek koelsysteem...Ziet er naar uit dat de auto inderdaad nooit onderhoud heeft gehad

Groet Karin

Mij is verteld dat de cillinderwand kon beschadigen als er te lang mee door gereden is. Maar ik weet niet hoelang er mee gereden is, toen ik hem kocht was hij al zo. Weet je toevallig wat zoiets gaat kosten koprevisie als dit het uiterste geval is?
Dan heb ik een beetje een idee...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.