Bij een Fiat Punto 1.2 ELX, bouwjaar 2000, 40.000 km, schokt de koppeling heel erg bij het wegrijden. Ik heb hiervoor drie Fiat Uno's gehad en die hadden dit euvel ook. Met veel gas geven bij het optrekken gaat het iets beter en ook als ik in zijn achteruit wegrijd is het schokken een stuk minder. Waar kan dit aan liggen? De koppelingsplaten en drukgroep kunnen nu toch eigenlijk nog niet versleten zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn dat de achterste krukaskeerring lek is , waardoor wat olie op de koppelingsplaat is gekomen, soms zijn het defecte of slap geworden motorsteunrubbers, of zoals je al aangeeft misschien jou wegrijdstijl ??
En beetje een late reactie maar toch.
Ik heb een punto 1.2 ELX uit 2002 met hetzelfde probleem (35000 km). Ik dacht ook altijd dat dit door de koppeling veroorzaakt werkt maar voorheen heb ik verschillende Opels gereden die hetzelfde probleem hadden. Dit bleek niet aan de koppeling te liggen maar aan het stationair toerental. Doordat de motor soms niet goed stationair loopt (koude motor), gaat hij bij wegrijden met weinig toeren ontzettend stotteren. Dit is een oorzaak van de krappe afstelling door de milieu eisen.
Maar is het probleem bij jou nog ooit opgelost of heb je de auto al verkocht?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar