Het betreft een Cinquecento met een 900cc motor.
Ik heb wat problemen met het motortje.
Soms gebeurt het dat het (injectie) storings lampje gaat branden en dan houdt de motor in bij 4500 toeren. Het is dan net of je in de toerenbegrenser zit. Dit gebeurt zowel bij warme als koude motor.
Tevens komt het soms voor dat bij stationair toerental, de motor onregelmatig loopt. Het lijkt of de motor dan maar op drie cilinders loopt. Door de ontstaande vibraties gaan zelfs de tanden in de versnellingsbak klapperen.
Om het probleem proberen op te lossen heb ik de volgende onderdelen vervangen:
- bougiekabels
- bobine
- mapsensor
- BDP sensor
- lamdba sensor
- gasklep huis, met de daarbijhorende electronica/sensors (tevens helemaal schoon gemaakt)
- vacuumslang naar map sensor
- brandstoffilter
- ecu
Het probleem doet zich nog steeds voor. Alleen nu kan het ook gebeuren dat het injectie lampje niet gaat branden maar de motor toch bij 4500 rpm in de 'begrenser' schiet.
Wie heeft nog tips voor mij om dit probleem te verhelpen?!
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ijectiereiniger bij je benzine toevoegen,gebruiksaanwijzing staat op de verpakking.
Bedankt voor de reactie.
Het is misschien het proberen waard.
Maar ik denk dat het geen effect zal hebben, aangezien de injector (samen met het gasklephuis) vervangen is.
Andere suggestisch blijven welkom.
18 jaar
Maar je injectoren niet en dat op 3 cilinders lopen duidt daar op.
Voor +/- 8.00 en 200km verder weet je of het geholpen heeft,is eigenlijk de standaard procedure eerst injectiereiniger en dan pas verder zoeken en evt andere dingen gaan vervangen.
18 jaar
Injectie reiniger heeft niet geholpen.
Het probleem is er nog steeds dat af en toe het storingslampje gaat branden. Met een motor die stationair beroert loopt, en rijdend springt de motor bij 4500 rpm in de 'begrenser' (noodloop?)
Een vervuilde injector lijkt mij ook niet het probleem, dat zou beteken dat de injector de ene keer en de ander keer wel vervuilt zou zijn. Dan ligt het probleem eerder bij de brandstof toevoer. Filter vervangen loste het probleem echter niet op.
Zoekend hier op problemscar heeft ook nog niet veel opgeleverd.
Als iemand nog andere ideeen heeft, hoor ik die graag.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar