close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat PUNTO CABRIO S: Inspuitsysteem lampje brand

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 176A7.000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 43

Ja Fiat heeft hem aangesloten en de auto stond aan en hij las hem uit met lampje aan.

Scherm bleef leeg hij kon de ecu niet vinden

Geplaatst door

Strandbarman (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Ik heb een Fiat Punto cabrio S uit 1996 en sinds kort brand het inspuitsysteem lampje.Op het begin ging het af en toe aan maar nu blijft hij branden.Als ik gas geef gaat hij aan en zonder gas te geven blijft hij uit staan of onder de 30 km p/uur rijden blijft hij ook uit.De auto geeft af en toe een schok ook in lage toeren of warme motor.Wat mij opvalt is als je de auto goed doortrekt deze op het einde voordat je moet schakelen gaat stotteren(ontsteking?) dat is in iedere vesnelling.De auto gaat bij 122 km per uur ook stotteren/inhouden en gaat niet harder.Als je eronder blijft kan je gewoon normaal rijden met af en toe een schokje maar niet heel veel achter elkaar.

Ik heb de bougies vervangen en de bougie kabels en een nieuwe luchtfilter geplaatst maar het probleem blijft.

Bij de Fiat dealer uit laten lezen maar het scherm bleef leeg dus ze konden niks vinden.

Het is moeilijk om deze uit te laten lezen omdat het obd 1 stekker heeft en moet op een oud systeem uitgelezen worden.

Ik ga morgen naar een andere garage die heeft nog een Fiat Eximinator hopen dat hij wat kan vinden.

Wat zou het kunnen zijn?

Ik heb ook een flesje injectie reiniger op 20 liter toegevoegt.Ik heb het idee dat het wel minder is maar het inhouden en ontsteking achtig stotteren bij hoge toeren bij overschakelen blijft.De auto loopt netjes stationair en rijdt voor de rest gewoon prima.

Groetjes Ramon

Uit lezen zul je rijdend moeten doen op het moment dat het lampje brandt.
In ieder geval ben je de foutmeldingen van een rit kwijt als je het contact uitzet.
Dat is helaas een ontwerpfout bij die oude weber-marelli systemen.

oldford 0
badge

6 jaar

Het probleem is opgelost.Ik ben naar van Doorn en top in Nijkerverveen geweest daar hadden ze ook een Fiat Eximinator staan en de auto kon gewoon uit staan.Het systeem geeft zelf aan wanneer je het contact aan moet zetten en dan weer uit zetten.Motor hoeft niet te lopen zei hij.

Hij gaf aan als foutmelding: Toerental sensor of ook wel krukas sensor genoemd.
Lampje is weer uit en rijdt prima!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.