Bij koude start draait de motor erg slecht, net of het op 3 cilinders loopt.
Daarbij komt er veel blauwe rook uit de uitlaat.
Er brand ook geen storing lampje
Naarmate de motor warm word gaat het veel beter lopen, en is het probleem over.
Maar als de motor weer uitgezet word, om na ongeveer een kwartier weer te starten gebeurt het weer als bij de koude start.
Het betreft een Fiat Punto M-Jet 1.3 Diesel motor van 2010
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blauwe rook duid op olie... heeft de auto een hoge kilometerstand?
Dat heb ik ook gehad met mijn Punto M-jet 1.3.
Er is een brandstof injector dat niet goed werkt.
Bij mij was dat van de 4e cilinder.
Ik heb alle Injectoren eruit gehaald en laten testen, en bleek dat van de 4e cilinder stuk te zijn.
De cilinder volgorde Nr.1 is, vanaf achter de motor, vacuüm pomp zijde.
Daar waar de Distributie ketting is, is de injector dus nr.4
Je kan een nieuwe kopen dat vrij prijzig is +/- 260- 300 euro of een gerepareerde 85-100 euro dat ook goed kan zijn.
Wel de vervangende Injector laten in leren, kost +/- 15 euro.
6 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar