close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat PUNTO CABRIO S: Koelvloeistof daalt steeds naar minimum

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 176A7.000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 43

Hallo,

Mijn Fiat punto cabrio 1996 verliest steeds koelvloeistof.Ik moet steeds bijvullen vanaf het miniumum naar het Max streepje.Gisteren nog een korte rit gemaakt en weer is hij tot het min streepje gezakt.Een paar dagen geleden reed ik op de snelweg en begon het rode lampje te branden en de motor was oververhit.Ik heb de motor toen aflaten koelen en de dop met een doek eraf gehaald en de koelvloeistof spoot eruit.Toen weer bijgevuld en het lampje ging weer uit.

Ik heb de distrubutie riem daarvoor al laten vervangen en tevens ook een nieuwe waterpomp erop laten zetten.Daarna begon hij te lekken van onderen en ben terug gegaan en toen is het rubbertje naar de waterpomp ook vervangen.Hij lekt niet meer.

Wat kan het zijn want ik heb geen lekkage en de verwarming wordt ook gewoon flink warm.Ik ruik wel een motorlucht als ik de kachel aan zet.

Oliepijlstok is ook gewoon mooi schoon en heb geen witte rook uit de uitlaat.

Ik weet het niet meer.

Geplaatst door

Strandbarman (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koelvloeistof moet ergens blijven hè... u gaf al aan een motorgeur waar te nemen als je de kachel opzet... wel, het zou kunnen zijn dat de kachelradiator lek is, en de koelvloeistof via deze weg verdampt... heeft u de olievulstop al eens gecontroleerd aan de binnenkant? Is de olie daar mooi zuiver van kleur, of hangt er een mayonaise achtige substantie aan de stop...

skilcom 0

5 jaar

Ik heb begin van de avond nog gereden op de snelweg ongeveer 10 km met een volle koelvloeistof reservoir en ik heb net ff gekeken en hij staat nu ongeveer in het midden dus er is weer wat uit.

Oliedop nagekeken en is mooi schoon en de pijlstok ook mooi schoon.Radiator ook goed bekeken met zaklamp erop.Is mooi droog ik zie geen deuken erin of lekkage.Grond is ook droog geen druppel op de grond.

Als ik de auto uitzet na een rit slaat de koelvin wel aan.

Zoals al gezegd het moet ergens blijven. Laat de auto eens stilstaand draaien en controleer dan alle leidingen eens op een klein scheurtje. Als hij lekt op bv de uitlaat dan zal je nergens koelvloeistof vinden maar dat wel binnen ruiken.

Robko 0

5 jaar

Er komt idd wel vocht uit de uitlaat als ik hem stationair laat draaien.Geen dikke witte rook maar wel een beetje witte rook maar de garage houder zei dat het ook door het weer komt.

Als ik rij zie ik geen witte rook achter mij.

Het vocht uit de uitlaat is waterdamp door het koude weer... Wat Robko hierboven wil zeggen is kijken of er geen klein lek is in één van de waterdarmen... als het koelvloeistof dan op de hete uitlaat lekt, zie je geen koelwater op de garagevloer, omdat het verdampt is... Bij een auto van 1996 is het trouwens nooit een slecht idee om eens alle waterdarmen preventief te vervangen... het is niet duur, en geeft heel wat zekerheid... hetzelfde geldt voor aandrijfriemen...

skilcom 0

5 jaar

Ok bedankt.Ik ga morgen ff checken en ook ff bij de matten onder het dashboard voelen.De kachelradiator kan ook lek zijn omdat ik toch een zoetige lucht ruik als ik de kachel aanzet.En anders laat ik het wel onder druk zetten bij de garage.

Ik haal voor de zekerheid morgen ook ff een nieuwe radiator dop.

Hij blijft nu goed op niveau.😊

En wat was het probleem?

skilcom 0

5 jaar

Ik heb koelvloeistof bij gevuld een paar keer en nu blijft hij netjes op pijl.Hii is iets gezakt maar niet veel.Ik ruik het soms nog wel als ik de kachel aan heb maar soms ook weer niet.Ik hou het wel in de gaten.Mischien zat er een luchtbel in?De garage houder zei dat je nu veel de kachel aan heb dat hij iets gezakt is maar het is maar 3 cm gezakt.

Bedankt nog voor de hulp.

Hallo allemaal,

Ik heb nu weer koelstofproblemen.Ik hoop dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven.Ik zal alles ff goed omschrijven wat er nu aan de hand is.

Na de reparatie van de waterpomp en verloopstukje had ik geen lekkage meer.Het probleem met de zoetige lucht met de kachel op warm nog wel,bij koude lucht niet.Ik weet dat het probleem kan zijn met een lek in de kachelradiateur omdat bij de kachel op warm er toch wat koelstof verlies is.Maar ik heb nu echt problemen met een te hoge temperatuur van de motor!

Ik heb zo juist 20 min gereden en ging wat drinken halen bij het pompstation en bij stilstand van de auto en de motor uit spuit er koelvloeistof uit de expansievat.

Ik heb hem af laten koelen en bijgevuld en weer ff een test gedaan.Ik heb de dop eraf gehaald en de motor laten lopen in bij ongeveer 10 min gaat het borrelen en kookt hij over.Bij een warme motor is de bovenste slang hard ik kan er nog licht in knijpen maar is loei heet.De onderste slang is gewoon warm maar niet heel heet.Er staat gewoon zo veel druk op de bovenste slang niet normaal.De koelvin doet gewoon goed zijn werk.

De bougies heb ik ook nagekeken en die zijn gewoon wit! En niet mooi van koffie kleur.

Ik heb helaas geen temperatuur dat geeft dit model niet.

Ik heb laatst ook al na het rijden en dat hij overkookt als ik de auto stil zet.

Ik heb zojuist terug gereden met de kachel op hoogste stand en nu kookte hij niet over bij thuiskomst.

Kan het ook de thermostaat zijn die niet goed open gaat?want ik wil dat dan eerst laten doen voordat het mischien de kopakking is.

Bij koude motor hoor ik ook een knarsend geluidje en ik hoor wat stromen.Ik zet het er maar bij ik weet niet of dat normaal is.

Groetjes ramon

Inderdaad... het kan de thermostaat zijn die dicht blijft staan... zou dit eerst checken... als het niet de thermostaat is, denk ik helaas ook aan de koppakking, of waterpomp die terug defect is, kan ook natuurlijk...

skilcom 0

5 jaar

Ok bedankt,ik laat het systeem ook even goed ontluchten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.