Hallo,
Mijn "chinq" lust in 1 week wel 1 tot 2 liter koelvloeistof :-(
Nu heeft mijn handige vriendje door het systeem onder druk te zetten 2 lekken gevonden.
Hierna is de radiateur vervangen en een koppeling van een verbinding is gerepareerd.
Maar hij is er amper minder dorstig door geworden.
Nadere inspectie leert dat er geen water bij de olie is gekomen.
Ook rookt de auto niet echt (beetje olieverbruik, dat wel).
Wat wel opvalt is dat hij de vloeistof niet lijkt te lusten omdat hij af en toe via het drukvaatje vloeistof er uit gooit.
Zou het kunnen zijn dat er een lekkage is bij de koppaking waardoor de druk dermate hoog oploopt dat dit via de vuldop er uit spuit????
Ik wordt er bijna sip van.........
Scheurdoosje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inderdaad, lijkt verdacht veel op een lekke koppakking. Je kunt dit op de volgende manier controleren: de cilinders 1 voor 1 onder druk zetten met perslucht en kijken of het koelwater via het expansievaatje er uit gedrukt wordt, of de motor laten lopen en kijken of er luchtbelletjes in het vaatje komen. Als je de dop op het vaatje laat zitten, de motor laat lopen en na verloop van enige tijd de koelwaterslangen "hard" worden, reken dan maar op een lekke pakking.
Hmmm, mijn vriendje denkt de koppakking zelf te kunnen vervangen.
Hij heeft boekjes gehaald van een panda en punto.
Volgens hem zit er in die "fiatjes" toch altijd de zelfde motor.
Nu moet ik zeggen dat de bladzijden waarin het vervangen van eenkoppakking inderdaad wel gekopieerd zijn.
Maar vraagje: er wordt gesproken van een speciaal stuk gereedschap om de getande snaar te spannen.
Is zoiets echt nodig? of is het voor een vent met 2 rechterhanden en een kast vol gereedschap ook zonder dit speciaal ding te doen.???
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar