Gisteren was na een lange en warme rit het koelwater tot het minimum-niveau gezakt.
Het volgende heb ik gecontroleerd:
- of er witte rook uit de uitlaat kwam: was niet het geval
- of de koelvloeistof borrelde in het reservoir (bij goed opgewarmde motor en ingeschakelde ventilator): dat was niet het geval
- lekkage sporen: niet het geval
- of de olie watersporen bevatte (witte aanslag): niet het geval
Is er toch wat loos of kunnen de extreme buitentemperaturen dit veroorzaakt hebben?
B. Kjaer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Systeem koud op peil brengen , ontluchten op de diverse plekken , kachelslang en radiateur , peil tussen min en max .
Dop sluit wel goed af ?
Anders het systeem af laten persen , wanneer heb je voor het laatst gecontroleerd ?
@kaleido 1
We hebben de auto net, dus heb geen historie.
Het ontluchten zou ik inderdaad kunnen proberen. Gaat dat overigens niet vanzelf? Lucht gaat toch eigenlijk altijd naar het hoogste punt (=reservoir) ?
De dop sluit m.i. goed af: als ik de dop een klein beetje opendraai als de motor warm is, ontsnapt er duidelijk lucht.
9 jaar
Dan weet je nu waarom die auto te koop stond.
Mogelijk een defecte koppakking.
Doen wat kaleido zegt; koud op niveau brengen. Systeem koud afpersen. warm laten lopen, daarna warm afpersen. Indien de druk terugloopt, dan weet je genoeg. Komt de KV naar buiten,weet je waar het lek zit. Komt er geen kv naar buiten , verlies je intern kv. In dat geval mogelijk de koppakking en/ of de kop.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar