Fiat Cinquecento: kokende motor

Bouwjaar: 1998

Hallo allemaal,

Ik doe nog maar eens een beroep op jullie kennis. Vanmorgen met een kokende motor van mijn fiat cinquecento 1.1 sporting gestaan.

Anwb erbij gehad en die vermoedt dat het de koppakking is. Hij heeft het koelvloeistof-reservoir gevuld met water en zo ben ik uiteindelijk thuisgekomen. Inmiddels is de garage gebeld voor een afspraak, moest toch volgende maand heen voor de grote beurt en de keuring maar heb net gekeken en het reservoir is weer leeg en hij lekt in ieder geval links voor. Wat kan ik doen om te zorgen dat ik in ieder geval nog bij de garage kom woensdag. Bijvullen is logisch maar met water of koelvloeistof? (dat het er in de garage weer uitgaat maakt me niet uit) De garage is namelijk 28 km verderop dus moet er hoe dan ook nog 1 keer mee rijden!!!

HELP! haha.

groetjes Caro

Caro1533

Geplaatst door Caro1533 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

als er nu veel water in zit probeer de auto dan in een vorstvrije ruimte te zetten want als hij vannacht buiten staat en het mocht toevallig aardig vriezen dan kan hij kapot vriezen om dat water wat bevriest uizet.dus ineen periode van nachtvorst nooit met water bijvullen. ik denk als ik lees waar hij lekt dat het ook de waterpomp kan zijn als je links bedoelt ala je onder de motorkap kijkt. John

Caro1533 (0), 18 jaar geleden

Als ik voor de auto sta lekt het links voor. Rechtsvoor als je in de auto zit. Ik kan de auto niet vorstvrij wegzetten aangezien ik niet over een garage beschik. Baal ook als een stekker dat de man van de anwb er water in heeft gegooid. Veel water zal er niet meer inzitten gezien de hoeveelheid onder de auto maar scheelt het als ik er nu nog koelvloeistof ingooi?

Groetjes Caro

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja dat scheelt zeker want het gaat om de mengverhouding hoe meer glycol t.o.v. water hoe lager het vriespunt wordt. Ik zou de motor even laten draaien zodat ze zich kunnen vermengen.John.

Caro1533 (0), 18 jaar geleden

goed, koelvloeistof bijgevuld en een rondje gereden om het een beetje te vermengen. Ik luister naar alle tips! Auto produceert ontzettend veel witte rook, lokale rijdend mistbank zo kun je me omschrijven. Maar goed hij staat geparkeerd en ga woensdag proberen bij de garage te komen!

BEDANKT!!!

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

met zoveel mist denk ik ook dat je beter het advies van wcp? kunt volgen John

Caro1533 (0), 18 jaar geleden

Hallo allemaal,

Mijn blauwe monster is weer gemaakt. Vorige week al maar heb nu pas tijd om te reageren. Ben die dinsdag heelhuids op mijn werk gekomen. Heb heel rustig aan gereden 85 km p/u op de snelweg moet kunnen haha.

De auto is voor een grote beurt en APK geweest. Flitsend door de keuring heengekomen en kan er weer een jaar tegenaan.

Het probleem met de kokende motor zat hem gelukkig niet in de koppakking. De waterpomp had het begeven waardoor de onderkant van de auto kletsnat werd. Dat veroorzaakte dus alle rook. De waterpomp is vervangen, ook niet goedkoop maar qua arbeidsuren een stuk minder intensief. De distributieriem/ketting is nu ook vervangen omdat ze er toch in de buurt moesten zijn? Nou ja hij loopt weer prima alleen de uitlaat is een beetje aan het doorroesten dus moet er rekening mee houden dat die er dus een keer onderuit komt zetten.

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Dat heeft me zeker gesteund!!!

Groetjes Caro.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.