Gisteren is het (bijna onmogelijke) gebeurd: Waarschijnlijk is een ringetje via het inlaatspruitstuk in de motor terecht gekomen. 100% zeker ben ik niet. Ik kan echter de nokkenassen geen complete 360gr omwenteling meer laten maken als ik de motor torn. Steeds op dezelfde stand van de nokkenassen is het net of ik tegen een aanslag aanduw, dus waarschijnlijk ligt hij er toch in.
1. Heeft iemand tips om in de cylinder te kunnen kijken en eventueel e.e.a. eruit te kunnen halen.
2. Zou het toch niet lukken, dan moet ik de kop lichten. Enkele vragen hierover: moet ik vloeibare pakking gebruiken, of liever niet als ik de koppakking vervang. Moet ik de kopbouten vervangen of kan ik de oude hergebruiken?
Heeft iemand nog tips bij de montage: op tijd zetten distributieriem en ontsteking?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppakking altijd droog monteren, de bouten kunnen herbruikt worden.
Ik weet niet van welk materiaal het ringetje is maar misschien met een magneetje door de bougiegaten ?
15 jaar
Of een lasdraad met een klodder stug vet er aan.
Hans
als de motor niet heeft gelopen kan het ringetje in het spruitstuk liggen
en de koppakking!
ik denk dat je bedoelt de oude pakking er weer tussen
helaas gaat dat niet en moet er een nieuwe in
dat je de motor niet rond krijgt is denkelijk dat de nokken assen niet op tijd staat na vervangen dis riem
en als je al geprobeerd hebt om m toch rond te draaien hoop ik dat je geen klep krom hebt gedrukt
Ik heb de motor proberen rond te draaine, maar op het moment dat hij niet meer verder ging ben ik gestopt. Het gekke is dat ik de oude distributieriem er nog niet heb afgehaald, dus aan de klepstand is niets veranderd. Omdat ik voor het ringetjeincident de motor wel gewoon rond kon draaien, maar nu niet doet mij vermoeden dat e.e.a. toch te maken heeft met het ringetje. Ik heb inmiddels de motor geheel kaal gemaakt, ook het uitlaatspruitstuk gedemonteerd. Tussen de pakking van dit spruitstuk en de motor zat olie. Ik heb ook het vermoeden dat op die plek de koppakking aan het zweten was. Tevens zat er gisteren wat "mayonaise" op de olievuldop. (dit kan zijn dat komt door lang stil te hebben gestaan, maar ik heb 3 weken geleden olie ververst. Al met al lijkt het me niet verkeerd de koppakking toch te vervangen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar