Heren,
Het volgende is het geval: de motor van mijn seicento sporting wordt heel erg snel warm (heet). Nadeel is dat er geen temp.meter inzit dus kan niet zien hoe heet. Het geval is dat heel snel de ven aanslaat om te koelen. Er komt geen rook uit de uitlaat en hij houdt ook niet in. Wel is het blok wat zweterig en zakt het koelvloeistof niveau heel (heel) langzaam.
Nu ben ik naar een dealer geweest die na 5min kijken waarneemt dat de koppakking lek is. Ik wil dit best geloven maar denk vraag het eerst toch even hier, dit na veel topic's door te hebben gelezen maar niet echt helemaal overtuigd te zijn.
Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven!!
Alvast bedankt!
Groet Nick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Indien de motor op temp komt en de ventilator zijn werkt doet,ga ik er vanuit dat de waterpomp en thermostaat in orde is.
Worden de koelvloeistofslangen van de radiator ook hard van de druk ?
Word de motor daadwerkelijk te warm of houd een sensor je voor de gek ?
Je zegt dat hij kvs verliest,heb je niks kunnen ontdekken onder de motorkap ? dus geen lekkage ergens of sporen ervan ?
Koppakking kan heel goed,maar wel eerst even zeker ervan zijn dat dit daadwerkelijk het probleem is.
Wat is het bouwjaar trouwens ?
Gr Stefan
Bedankt voor je snelle reactie.
Nee het blok wordt ook echt warm en de slangen niet echt hard. Ik heb ook nergens iets van kvs gezien/geroken. alleen wat ik al zei dat het blok wel wat olie zweet.
Het is een seicento 1.1 uit 2001
15 jaar
Dan zou ik toch eerst eens het e.e.a. controleren voor je de koppakking gaat of laat vervangen..
Gr Stefan
15 jaar
Bedankt nog voor je advies! Vanochtend zelf nog even gekeken maar de thermostaat was in orde! Merkte niet echt dat er druk kwam te staan op de leidingen omdat ik de motor onbelast liet lopen. De ven sloeg wel aan, geen rook uit de uitlaat. Ben even naar een garage in de buurt geweest en daar aangekomen (nog geen km gereden), motor weer warm en waren de slangen echt veel harder. Dus nu wel veel druk op de kvsleidingen. Ga er nu dus vanuit dat idd de koppakking eruit ligt (garage was het met me eens).
Dat wordt van de week ff sleutelen dus.......
Nogmaals bedankt!! En als je nog tips hebt waar ik nog verder op moet letten, altijd welkom!!
15 jaar
Vervang tevens even de distributieriem als je de kop er toch af hebt liggen,ook de thermostaat niet vergeten..
Heb eventueel nog de aanhaalmomenten voor de kop indien nodig ?
Succes..
Gr Stefan
15 jaar
Dank je!
Had wel wat dingen gevonden over de aanhaalmomenten maar doe nog maar een keer voor de zekerheid!
Thnx!!
15 jaar
Bij deze zet ik ze gelijk maar even erbij :
[url=http://img205.imageshack.us/i/89271992.p...][img]http://img205.imageshack.us/img205/4505/...[/img][/url]
[url=http://img205.imageshack.us/i/70134696.p...][img]http://img205.imageshack.us/img205/6866/...[/img][/url]
15 jaar
Weet iemand toevallig waar het benzinefilter zit bij een seicento uit 2001? Ben nou bezig dus wil gelijk wat extra dingen vervangen!
Alvast bedankt!
Nick
15 jaar
Vervang ook uw waterpomp inneens, voor dat beetje dat dat kost!
Vervang ook de spanrol omdat die al eens durft vastlopen zoals ik bij mijn Punto al heb kunnen ervaren.
De kleppen raken de zuigers dan wel niet maar je staat toch maar mooi aan de kant!
Veel sleutelplezier en laat weten wat het nu juist was.
15 jaar
Maar weet je ook waar het benzine filter zit??
15 jaar
Mensen,
Nogmaals bedankt voor de tips eerder! De koppakking was idd kapot en heb ik met heel de spullen erom heen vervangen.
Nu is het zo dat hij nog steeds erg snel warm wordt (fan slaat snel aan) en er nog steeds wel druk staat op het koelsysteem. Kan de slang vanaf de thermostaat niet inknijpen!
Weet iemand wat dat kan zijn? (Misschien een verstopping in het systeem?)
Alvast bedankt!
Nick
15 jaar
Nick
Heb je de kop ook laten afpersen ? bij een gescheurde kop kan hij ook druk opbouwen in het systeem..
Als er geen lucht meer in het systeem zit,alle slangen en radiator mooi even warm worden,lijkt er van een verstopping geen sprake.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=Nick87]Mensen,
Nogmaals bedankt voor de tips eerder! De koppakking was idd kapot en heb ik met heel de spullen erom heen vervangen.
Nu is het zo dat hij nog steeds erg snel warm wordt (fan slaat snel aan) en er nog steeds wel druk staat op het koelsysteem. Kan de slang vanaf de thermostaat niet inknijpen!
Weet iemand wat dat kan zijn? (Misschien een verstopping in het systeem?)
Alvast bedankt!
Nick[/quote]
Die van mij is ook heel snel warm en de ventilator slaat ook altijd aan als je maar even in de file staat of effe gewoon een parkeerplaatsje moet inmanoevreren dus zal wel normaal zijn denk ik.
Beter een keer te vroeg aanslaan dan te laat!!!
Hopelijk heb je inderdaad de cilinderkop laten vlakken wand het zou heel dom zijn dit niet te doen!!!!!!!!!!!!!!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar