Afgelopen week ontdekte ik een plas benzine onder mijn auto.
Na wat zoekwerk bleek het van bovenop de tank te komen.
Klepje onder de achterbank verwijder: De Brandstofpomp.
Lag een hele pals Benzine op en er om heen.
Nu vond ik iets raars; in plaats van dat de slangen op de 'normale' aansluitingen aangesloten zijn, heeft men bovenop de pomp een slang gemaakt voor de brandstof afvoer (naar het motorblok).
Uit de normale aansluiting komt geen brandstof. Iemand bekend met deze, naar mijn mening, modificatie?
Waar nu brandstof vandaan gekomen is is mij een raadsel, wat ik kan nergens een lekkage ontdekken.
Dan mijn volgende vraag; ik weet een aantal punto's op de sloop te staan, maar geen 1600i.
Is de pomp van een 1.1. of 1.2 of 1.4 ook oke?
Graag jullie reactie.
Geplaatst door Display99 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
atoomsplitser (0) PRO, 17 jaar geleden
kun je proberen.Je moet eerst een kijken of die dezelfde brandstof druk realiseert dit ligt tussen 2,5/3.0 bar
Display99 (0), 17 jaar geleden
Dat was dus eigenlijk mijn vraag; is die druk hetzelfde?
Alvast bedankt voor de reactie.
atoomsplitser (0) PRO, 17 jaar geleden
bij mij weten wel Ik heb het wel een paar keer gedaan En klant klaagt niet over slecht lopen of zo
Display99 (0), 17 jaar geleden
Oke,
Heb ondertussen een pomp gevonden, inderdaad voor diverse types.
Zijn er dingen waar ik op moet letten met de (de-)montage?
Doe ga ik te werk? Graag wat info.
atoomsplitser (0) PRO, 17 jaar geleden
zorg als je blieft eerst dat je de slangen er rustig afhaald ,want de aansluitingen op de pomp kunnen snel breken (ik spreek uit ervaring)Dan kun de ring rustig losdraaien en kun je de pomp eruit halen.Suc6
jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden
Bij de 1.6 is de overdrukklep in de pomp afgesteld op 4,5-6.5 bar. De drukregelaar regelt de druk af op 3bar.
Bij de 1.2 is de overdrukklep in de pomp afgesteld op 2.6 bar. De drukregelaar regeld de druk af op 1 bar.
atoomsplitser (0) PRO, 17 jaar geleden
3 bar is namelijk zelfde systeem
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Waarschijnlijk is het filter vervangen en door aan de plastic leidingen te trekken breekt het pijpje van de pomp af. Heb dit zelf ook ervaren. En dat vergeet je niet meer.
Display99 (0), 17 jaar geleden
Heren,
ten eerste bedankt voor jullie reacties. Heb ondertussen de pomp EN het filter vervangen met suc6.
De startproblemen zijn voorbij en loopt weer als een zonnetje.
Het afbreken is inderdaad gebeurd bij het demonteren van (gelukkig) de oude.
Lesje voor de volgende keer.....
arjankempeneers (0) PRO, 17 jaar geleden
Je bedoeld het filter begrijp ik hieruit. Hebben ze bij de dealer ook al meegemaakt hoor.
Display99 (0), 17 jaar geleden
Ik bedoelde de pomp, daarbij brak het pijpje af.