Hallo,
Ik heb sinds twee weken een probleem met mijn fiat punto.
het lijkt alsof deze op 3 cilinders rijdt maar bij het lostrekken van de onstekingskaarskabels gaat de motor bij de eerste bobine slechter lopen maar deze valt niet uit. Bij de andere bobine gaat de motor veel slechter draaien en valt de motor ook na enkele seconde uit. Dus bij het verwijderen van een onstekingskaarskabel gaat de motor sowieso slechter draaien enkel op de laatste bobine valt deze uit.
Ik heb eens een nieuwe bobine gekocht en deze aangesloten en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik was nu aan het denken om de onstekingskaarskabels te vervangen. Maar wat zou er nog aan kunnen schelen en hoe kan ik dit testen zonder dat ik nog stukken moet kopen zonder resultaat .
Kan iemand me hiermee helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bougies vervangen, bougiekabels vervangen en als het nog niet opgelost is beide bobines.
Kijk ook de overige bedrading van de aansturing van de bobines na tot aan de stuureenheid.
Heb je dan nog problemen laat dan kan de stuureenheid kapot zijn.
Ja zal dit eens proberen want in totaal kost me dit een 80 euro. Maar wat ik eigenlijk bedoelde en misschien niet duidelijk heb beschreven is. Dat iedere cilinder onsteekt en toch loopt de motor slecht. Dan vraag ik me af kan dit aan de kabels, bougie of bobine liggen of kan er buiten de stuurdoos nog iets zijn? extra info auto rijdt op benzine en LPG en doet het bij beide brandstoffen.
12 jaar
Klepspeling te klein? Cilinderkoppakking lek?
Cilinderkoppakking is 6 maanden geleden vervangen, de kleppenzittingen zijn toen vernieuwd en kleppen zijn gerodeert, distibutieriem, waterpomp, thermostaat en bougies vervangen. Auto ging na herstelling perfect geen enkel probleem tot twee weken geleden.
Kan ik op een of andere bougiekabels en bobines controleren zodat ik zeker weet als deze stuk zijn ja of nee? Ik heb al een bobine gekocht en deze geplaats maar geen verandering en wil niet zomaar dingen kopen om maar te kijken wat er scheelt. Wil echt de oorzaak zoeken door dingen door te meten met ohm-meter bijvoorbeeld. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
12 jaar
Bougiekabels testen;
Start de motor, sproei met een plantensproeier water op de kabels en als je vonken ziet dansen slaan de kabels door naar massa.
Meten heeft geen zin, want elke kabel heeft een andere weerstand.
Mensen heb mbv een drukmeter de compressie gemeten van de derde cilinder en daar lag het probleem. Deze had blijna geen compressie. Ik vermoed dat de cilinderveren versleten zijn. Ga nieuwe motor plaatsen voor 350 heb ik een occassie gevonden.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar