Bij mijn auto is 30.000 km geleden de cilinderkop vervangen door een andere na dat hij erg warm gelopen was.
Nu loopt hij al een tijdje stationair met plofjes.
Net of een cilinder niet goed meedoet.
Bougies, bougiekabels, bobine's vervangen, vacuum slangen gecontroleerd, compresie gemeten en was goed.
Kan dit vacuum sensor zijn die onder het stalen kapje zit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik me niet vergis moet je deze auto,s nog kleppen stellen met stelplaatjes op daar makkelijk achter te komen is klepspeling meten of compressie testen.
Prima idee Peter, ik ga eerst nog even de kleppen stellen.
16 jaar
Heb tegen beter weten in de kleppen toch maar gesteld maar dit is niet de oplossing.
Zou de distributie riem sinds de vorige reparatie, 30000 km geleden 1 tandje verkeerd kunnen staan?
16 jaar
heb je al gecontroleerd of het inlaat spruitsuk niet lekt.
als hij daar valse lucht trekt dan kan hij ook slecht gaan lopen.
Ga ik bekijken lijkt mij zeker een logies probleem.
16 jaar
wanneer distributie 1 tandje verkeerd staat, dan start de punto ook wat moeilijker. Je moet dan echt gas geven voordat ie aanslaat. Is dit zo?
16 jaar
Nee dat is niet zo.
Ik heb de kop er maar afgehaald en deze was samen met de kleppen zeer vervuild.
30.000 km geleden volgens de rek. en de garage gereviseerd maar de klepsiels zijn verteerd nokkenas kering was ook lek?
Ik weet alleen nog niet of dit de oplossing is.
zover ben ik nog niet.
16 jaar
Probleem opgelost draait nu goed.
Nog wel licht onregelmatig maar dat mag geen naam hebben.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar