Fiat Punto: misfire cillinder 2

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

hallo

hier in de w.p

een punto van '04 1.2 16v (188.A.5000 ), om te beginnen kwam deze binnen met een vast gelopen motor.
motor vervangen , nu volgende probleem :

bij aan slaan heel even op 3 cil. lopen , daarna staionair op 4. duurd even dan loopt hij weer op 3. en poffen in de uitlaat uiteraad.
en zo wisselde het steeds is geen regelmaat in, kan ook best een paar min. goed zijn .

uitgelezen met snap-on : P0300 P0302
fout kon gewist worden , lampje uit .... onder het rijden weer aan.

* het is een systeem met een disontsteking , die hebben we omgeruid van de oude motor dus uit gesloten .
* injectors omgewisseld van oude motor
* nieuwe bougies
* timing d riem gecheckt
* compressie 100%
* bougiekabels door gemeten dmv weerstand


door me blind te staren op de foutcode , kom ik al gouw uit op de ecu , maar toch wil me dat niet aan omdat hij ook goeie momenten heeft
maar goed wie heeft hier een idee bij of herkend het verhaal ?

graag breng ik deze vervelende storing tot een goed eind !

alvast bedankt

olds1972

Geplaatst door olds1972 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

ben je in bezit van een scoop? Zou mooi zijn als je het krukassignaal kan bekijken op dat moment.

olds1972 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja we hebben snap-on kast , met scoop .
heb hem nog niet met de scoop gecheckt , simpel weg omdat ik totaal geen ervaring heb met scoop meting en eerlijk gezecht heb ik het tot nu toe ook nog nooit nodig gehad bij een storing .

heb de krukas sensor er wel even uitgehad en schoon gemaakt en gekeken of er scheuren of iets te zien was , afstand heb ik gemeten tussen poelie dat is wel goed . heb er tijdens stationair voor zichtig aan gerommeld en getikt maar maakt geen verschil , en hij heeft weerstand , zelfde als die van de oude motor maar de stekker is anders dus kan hem niet over zetten.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

even uit m'n hoofd, wisselspanning instellen,draden op beide draden sensor,5V per divisie en dan kijken wat het signaal doet. De reden dat ik naar de sensor vraag is dat ik ooit eens zo'n storing gehad heb gehad (wel meerdere cil misfire) en was het de BDP sensor.
Wel een luxe probleem. Wel een scoop,niet mee werken. Ik zou er graag eentje hebben...

olds1972 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja sorry zal idd luxe probleem zijn maar , waneer je een kast aan schaft dan neem je het er bij want het zal ooit wel eens voor komen . maar wat ik al zeg tot op heden eigelijk niet.

ok ja kan zijn inderdaad die sensor , maar waarom zou die dan steeds aleen cill 2 missen ? dat vond ik het vage er aan
maar zal hem wel checken voor de zekerheid .

olds1972 (0) PRO, 12 jaar geleden

** OPGELOST **


zo als vaak het geval is , was deze storig achteraf weer heel simpel ....

toen ik in eenste instantie de fout melding kreeg misfire op 2 cillinder , heb ik direct al de kabbel door gemeten .. geen afwijkende waarde, toch voor de zekerheid 1 en 2 met elkaar verwisseld ... zelfde probleem , zelfde foutmelding.

maar het zat me toch niet lekker en ben zo verstandig geweest om toch een nieuwe bougiekabbelset te bestellen .

en tot mijn verbazing was het klaar , opgelost eerlijk gezecht klinkt het achteraf logies maar je denkt het te hebben getakkelt maar dus niet.

kort om weer opgelost ...

* maarten iniedergeval bedankt voor het mee denken . !

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

graag gedaan. De oplossing zat -zoals vaker- in een klein hoekje. Dat moet ons wel getriggerd houden om niks uit te sluiten.
Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.