close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat 0: moter word te warm

laats reed ik met mijn auto (fiat punto 55 s uit 1995 ) stoen het lapje ging branden dat me motor te heet was toen ik bij na bij een parkeer plaats was viel me motor uit en wou hij niet meer starten ik heb er al een paar mensen naar laaten kijken en het bleek dat me radiator lekte dus die heb ik laaten vervangen maar toen ik de motor zoon 10 a 15 min liet draaien voor de koel vloeistof ging het lamp je weer branden maar de auto lekt geen koel vloeistof hij loopt wel gewoon en maakt geen raaren geluitjes er werd gezecht dat het meschien de koelvloeistof pomp is maar weet niet zekker kan imand mij een 2 mening over geeven al vast bedankt

Geplaatst door

jesse19 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sloeg de radiatorfan toen wel aan?
Ontlucht na het bijvullen?

Frank3158 0

16 jaar

Nog geen reactie Frank ;-) maar ik denk dat jij goed zit met dat ontluchten. Het is een beetje omslachtig, je moet het net even weten. radiateur wordt het meest vergeten. groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

nee de fan draait niet nee en nu lekt hij alweer koelvloeistof bij de dop van die radiator denk dat de druk te groot is want hij lekt aleen als je er een klein stuk je mee rijd en neej heb hem niet ontlucht.
hoe doe je dat en al vast bedankt voor de reactie

jesse19 0

16 jaar

Probeer svp met punten, komma's en hoofdletters te schrijven, je teksten zijn niet goed leesbaar.
Ik snap nauwelijks waar je eerste zin ophoudt en waar de volgende begint.

Als eerste moet je na het vervangen van de koelvloeistof ontluchten, dit doe je met draaiende motor.
1e ventiel zit op je kachelslang helemaal bovenin achterin de motorruimte waar die slang naar je interieur gaat.
2e ventiel zit links op je radiateur.

Ten tweede moet de radiatorfan natuurlijk gewoon werken,
na een ritje stationair laten draaien, de temperatuur in de gaten houden en kijken of hij aanslaat.

Frank3158 0

16 jaar

bedankt jongens julie zijn echt heel hulp vol geweest.
maar heb ik tog nog een vraag.
ik heb zo wat ales gemaakt, maar nu komt er weer witte rook uit de uit laat niet echt belachelijk veel maar wel genoeg dat ik me zorgen ga maaken.
veder geen raaren geluiden hij start gewoon.
meschien dat het de koppaking is maar weet het niet zekker weeten jullie meschien een truk je waar door je hier snel achter kan komen
al vast bedankt.

jesse19 0

16 jaar

Ha Jesse, verlies je nog koelwater?? of gaat het alleen om de rook? Dit kan condens zijn uit de uitlaat. Met dit wat koudere weer en (mist) kan het lijken dat de uitlaat meer rookt. Als je er zeker van wilt zijn dat het niet de koppakking is, laat dan een viergasmeting (HC waarde=koolwaterstofdioxide), uitvoeren en e.v.t. een snuffeltest boven je expansievat.
De garage waar je naar toe gaat weet wel wat je dan bedoeld. suc6 thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Ik heb Jesse19 weer een beetje op weg geholpen... Hij had de radiator zelf al vervangen, ik heb de slangklemmen wat strakker gedraaid en het overstorten via de dop is ook opgelost. Lekt niet meer, pompt goed rond, dus tot zo ver helemaal in orde.
Nu is het alleen zo dat we niet weten of de radiator fan wel goed werkt. Bedrading is in orde, + en - zijn gemeten en ook in orde.
We hebben de auto even laten draaien, rondje gereden... En ja, hoe lang kan het dan duren voor de fan aanslaat. Het type punto is niet uitgerust met temperatuurmeter, dus weten we niet hoe lang we door kunnen gaan. Weet iemand hoe lang het normaliter duurt voor de fan aanslaat na een rondje rijden? Daarin meegenomen de huidige buitentemperaturen...

Ja, en dan die witte rook; het is een serieuze hoeveelheid witte rook uit de uitlaat, in elk geval niet helemaal normaal... Meten is weten inderdaad. Motorblok lekt overigens ook wat olie aan de boven/voorzijde...

Dank

bvi 0

16 jaar

Dit is bijna zeker een lekke koppakking.
Witte rook, hete motor, verlies koelvloeistof, alles wijst er op.

sjaak321 0

16 jaar

worden allebei je slangen wel warm (onderste en bovenste slang van je radiateur)?
Zoniet zou het ook nog je thermostaat kunnen zijn.

ed13 0
badge

16 jaar

Het hele koelsysteem wordt gewoon warm na een tijdje, dus met de thermostaat zit het wel goed.
De auto rijdt inmiddels gewoon weer rond, we houden de koelvloeistof en olie de komende dagen een beetje in de gaten.

En of het een lekker koppakking is, ja, de tijd zal het leren.
Voor nu zijn we in elk geval gered. Problem solved...

Iedereen dank voor de reacties...

bvi 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.