hallo ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb een multipla 1.6 bevalt verdergoed
een tijdje terug heb ik de distibutieriem laten vervangen bij een garage in de buurt
twee dagen laterbrak de riem oke die is weer vervangen samen met twee kleppel van cylinder 3.
alles is getest op compresssie leek goed wordt mij vertelt.
maar nu is het zo dat als de motor warm is draait hij stationer op drie cylinders denk ik de motor trilt heel erg dan
maar bij een koude motor geen probleem
maar als de motor warm is en er moet gewerkt worden bijvoorbeeld de stuurbekrachiging dan slaat hij zo maar af????
ook soms als ik stop voor een stoplicht boem uit???????????
nog maals dit gebeurt pas als de motor warm is.
de garage heeft al de timing verzet de tandwielen aan het blok daar zit iets beweging in op de spie van de nokkenas.
al twee keer verzet maar er verandert niks???????
de compressie is goed?
heeft iemand een idee of dit zelf ook meegemaakt???
help!! ik weet niet meer wat ik moet doen hij is al vier keer bij de garage geweest maar die weet het ook even niet meer
groet Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben in die garage de speciale gereedschappen van Fiat om de nokkenassen te blokkeren? Anders is het volgens mij zo goed als onmogelijk om de distributie juist te zetten. De tandwielen van de nokkenas kan je meer dan 1 tand verdraaien, da's meer dan genoeg om de motor slecht te laten draaien!
nu schakelt mijn versnellings bak ook nog beroert
de 1e en 2e gaan erg zwaar.
nu kwam ik er achter dat er geen olie in de bak heeft gezeten.
nu dus wel weer er was een hoes bij de aandrijf as stuk
maar is nu mijn versnelling bak echt stuk of komt dit weer goed als er overal olie zit??
17 jaar
olie verversen en een product voor extra smering doen wonderen bij de versnellingsbakken in een multipla. Al heel vaak voorgehad dat het probleem daarmee opgelost is.
Even terugkomend op het slecht lopen van de motor,als die warm is,trek dan één voor één de bougie kabels van de bougie af en plaats deze ook weer terug voor je de volgende eraf trekt,waarschijnlijk dat ie bij warme motor op 2 cilinders loopt en bij koude motor niet.
Dit ligt aan de bobine,die elke keer 2 bougie's van spanning voorziet.
Als de motor warm is en de bobine ook kun je een onderbreking krijgen in de bobine(door uitzetting),ik heb het euvel pas geleden nog bij mijn Palio gehad,bobine vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
17 jaar
de ene merkt het wel,de ander merkt er helemaal niks van.
hoop voor je dat de bak niet aan het einde van zijn latijn is..
zonder olie betekent meestal de strop om de kop..
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar