Probleem betreft een seicento 899 cc van 1999. Als de motor koud is start deze met een poging en loopt dan keurig stationair. Zodra de motor echter warm wordt en hij loopt stationair of je moet afremmen voor een stoplicht dan slaat hij abrupt af. En is dan ook niet meer te starten totdat deze is afgekoeld. Bij de FIAT dealer uit laten lezen: storing in toerentalsensor. deze vervangen geeft na vervanging geen foutmelding meer maar nog steeds het zelfde probleem. ( gemeten waarde 759 Ohm) Benzine filter vervangen, toevoerdruk benzine gemeten. keurig volgens de boeken.( 1.6 bij starten 1 bar bij lopen van de motor) Map sensor vervangen, slangen doorgeblazen geen resultaat. injector vervangen - geen resultaat . Volgens de dealer kon het probleem alleen nog in de ECU zitten dus via de dealer bij Johan Schepers autotechniek terecht gekomen voor vervanging van de ECU. Probleem blijkt echter niet in de ECU te zitten, dus weer naar huis met de originele ECU en een hoop geld armer. Geen ingescheurde slangen bij de MAP sensor. Voedingsrelais vervangen. Watertemperatuur was 63 graden toen hij afsloeg volgens de Examiner. Wie weet een oplossing voor dit probleem?
c.visser
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als hij af geslagen is , en hij slaat niet meer aan , of gaat de startmotor niet meer rond ? is er dan al wel eens gecontroleerd of hij wel vonkt ?
Halgever of bobine zou dan maarzo de boosdoener kunnen zijn.
nee de motor slaat af. startmotor gaat goed rond. Controle in de garage geeft aan wel vonk en benzine maar wil niet aanslaan. Auto heeft twee bobines. uw antwoord voorgelegd in de garage maar dat is geen optie zeggen ze omdat als er een bobine stuk zou zijn hij toch zou moeten lopen. En twee bobines stuk is heel erg onwaarschijnlijk vooral omdat ik als de motor koud is geen enkel probleem met starten heb.
11 jaar
probleem gevonden. na een flink aantal uren is men er achter gekomen dat de afstand van de toerentalsensor tot het tandwiel net boven de kritieke afstand lag. Hoewel het een vaste afstand zou moeten zijn kan, volgens de monteur, door slijtage van het tandwiel en het opwarmen van de bak de afstand met misschien een millimeter groter zijn geworden waardoor de sensor niet iedere keer een signaal krijgt. Bij een koude motor is de afstand dan net goed, bij een warme motor zou de afstand dus iets groter kunnen worden. Door een stukje van de bevestigingsbeugel op te bak af te slijpen kon de sensor iets naar voren worden gebracht en het probleem was verholpen. met dank aan kaleido 1 voor het meedenken
11 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar