Niemand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goedendag,
Volgende auto in werkplaats met hardnekkige storing,
Fiat Doblo
2011
1.3 Multijet Diesel
Kenteken: 6-VLP-19
Chassisnr: ZFA26300009080522
Storingcodes:
P2563 Stand Turbo met variabele geometrie Aanwezig,2
P0238 Turbodruk, onder onderste grens Aanwezig,2
De volgende storing komt direct na gas geven terug. ( vanaf CA 1500RPM ) ( Ook zonder te rijden )
P2563 Stand Turbo met variabele geometrie Aanwezig,2
De andere storing komt pas terug na het rijden over snelweg.
De klant heeft de turbo al laten testen, en deze zou goed bevonden zijn.
Vacuumklep voor turbo is vervangen. Geen verschil.
Gemeten waarden:
Vacuum voor de vacuumklep: 0,75Mbar
Vacuum net na de vacuumpomp 0,90Mbar
Kan dit klein beetje verschil uitmaken? Systeem vacuum gezet en lijkt niet te lekken.
Op toeren gemeten: ( MET STORING )
Doelstelling Drukvulling 1353 Mbar
Gemeten Drukvulling 905 Mbar
Doelwaarde stand turbo 7mm
Gemeten stand turbo -2mm
Stationair gemeten: Zonder storing
Doelstelling Drukvulling 1083 Mbar
Gemeten Drukvulling 896 Mbar
Doelwaarde stand turbo 0mm
Gemeten stand turbo -2mm
De doelwaarde en meetwaarde van stand turbo komen niet overeen.
De turbo is wel goed gangbaar.
Bij de turbo revisie zouden ze de wastegate hebben afgesteld, omdat deze verkeerd stond.
Iemand enig idee welke metingen ik nog kan doen,
Mijn gedachte gaan toch uit naar een defecte turbo.
Alvast bedankt
Turbohoed gebeld?
Bij een 1.3 gaan de waste gates dikwijls defect,als je dan optrekt...gaat hij in noodloop.een hoeveel pk is het?een 75pk is zonder actuator,de rest heeft dit wel.
Nergens geen lek in buizen,intercooler?
Heel het inlaatsysteem gecontroleerd op lekkages. Geen zichtbaar.
Is een 90PK motor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar