Hallo,
Mijn probleem is als volgt, als ik afrem op de motor en b.v. een bocht in wil draaien en terug schakel dan weer gas wil geven komt er vaak een plof uit de uitlaat en dan schokt de auto heel erg.
Ook als ik langzaam rijd met een beetje gas geven loopt de auto niet soepel door, maar schokt ie.
Als ik meer gas geef is het wel goed.
Ik ben al 2x bij de dealer geweest om de auto uit te lezen maar zonder resultaat.
Bij een plaatselijke garage mijn gasklephuis omgeruild van een 98'er bravo en toen was het probleem weg.
Dus heb ik via internet bij een autodemontagebedrijf zo'n gasklephuis besteld,die erop gezet maar hetzelfde probleem.
Dus ik dacht....toeval, heb ik er inmiddels al 4 gehad maar zonder resultaat.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen!!!
De auto is verder in perfecte staat, dus ik wil ook nog geen andere.
Als er iemand is die hier raadt mee weet of in de buurt van Doetinchem woont die mischien wil kijken graag!!!!
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben benieuwd of je de oplossing al hebt gevonden...
Mijn (net gekochte) Tipo '95 had af en toe hetzelfde.
Thermostaat van koelsysteem zat vast; motor kwam nauwelijks op temperatuur. Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk lange tijd vooral korte afstanden gereden -en altijd met té koude motor.
Thermostaat vervangen. Tijdens werkzaamheden accu afgekoppeld. (Ventilator kan ook aanspringen wanneer wagen niet op contact staat: beetje link werken - vandaar).
Na opnieuw aansluiten, was motor compleet de weg kwijt; wel snel op temperatuur nu, maar verder extreem door jou beschreven klachten en heel weinig vermogen.
Op internet onderstaande gevonden en uitgevoerd over resetten van ECU (de 'computer'...):
1, Disconnect ECU or battery for some minutes.
2, Restore connection.
3, Start engine and without touching accelerator, allow to run until cooling
fan cuts in.
4, Test drive, attempting to simulate all normal driving conditions.
5, This should re-program the ECU, adjusting the carburation to suit the age
and wear of the engine.
6, This proceedure serves to stabilize the settings and to minimize the time
required to return to normal tick over speed on the release of the
accelerator.
Tevens de bougiekabels goed gecheckt/ losgehaald-vastgezet.
Tijdens eerste rit weer genoemde problemen. Injectie-lampje sprong telkens af en toe aan. Wel steeds meer vermogen. Nog eens bougiekabels gecheckt, en tweede rit redelijk sportief gereden, en sindsdien loopt ie weer als een (fel) zonnetje.
Misschien ook eens proberen?
Succes!
Frans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar