Hallo
Enige tijd geleden een camper gekocht met motorschade,ander motorblok gekocht wel van een Iveco dus veel onderdelen moeten overzetten,na montage liep de motor prima echter eenmaal op vakantie kon ik hem al; na 2 dagen op transport naar huis zetten ,Bij het klimmen begon hij olie te verliezen zozeer dat de pakking zelfs tussen de carterpan uitgeblazen werd.
heeft er iemand enig idee wat hier aan de hand is geweest,het lijkt wel of de motor te veel druk op heeft gebouwt,de carterventilatie is gewoon open?
Gr Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De pakking kan natuurlijk ook door een andere oorzaak zijn gaan lekken. b.v. doordat er bevestigingsboutjes los zaten of de boutjes juist zodanig vastgezet zijn dat daardoor de pakking vernield is en misschien de carterpan vervormd. Met een cilinderlektest of een compressietest moet de conditie van de zuigerveren/cilinderwand wel te controleren zijn. Overigens, het enige wat ik in verband met het klimmen kan brengen is dat de motor nu ettelijke uren gedraaid en gelekt heeft.
[quote=cor van jaarsveld]De pakking kan natuurlijk ook door een andere oorzaak zijn gaan lekken. b.v. doordat er bevestigingsboutjes los zaten of de boutjes juist zodanig vastgezet zijn dat daardoor de pakking vernield is en misschien de carterpan vervormd. Met een cilinderlektest of een compressietest moet de conditie van de zuigerveren/cilinderwand wel te controleren zijn. Overigens, het enige wat ik in verband met het klimmen kan brengen is dat de motor nu ettelijke uren gedraaid en gelekt heeft.[/quote]
Bij het wisselen is de carterpan pakking ook vervangen,het is inderdaad zo dat een compressietest wel een optie is dus dat eerst maar eens gaan doen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar