Geachte collega's,
Het betreft hier een 2.0 IE GT.
Koud loopt de motor goed, warm houdt hij in bij normaal gas geven. Bij langzaam gas geven heb je minder last.
Lamda is vervangen, temp. sensor is ook vervangen.
Gasklephuis is gereinigd en doorgemeten.
Het bijzondere is, dat als je andere bougies monteerd, gaat het een weekje weer goed. Zet je na een week de oude bougies er weer in, gaat het ook weer een weekje goed.
Alle metingen die we konden doen vanuit Autodata zijn uitgevoerd en hierbij is niets bijzonders gevonden.
Wie heeft er een tip??
Groeten,
Nick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hheft ie 2 dubbele vonk bobine´s? gaan vaker stuk heb ik ook gehad geeft autodata niet aan.dan slaan de bougies vet mischien heb je er iets aan grt. mark
Definitieve oplossing is er nog steeds niet
is hier ook een map sensor gemonteerd? meestal onder de paravan of de vac. slang gescheurd van de map sensor.
map sensor ook al vervangen, slangen zijn goed
Heb exact hetzelfde probleem met een 95er Tipo 1.4 (met monomotronic 1.7MA).
Begin van de week nieuwe bougies geplaatst en massaverbinding van ECU aangedraaid (zat opvallend los).
"- Motor não "pega" ou "pega" mas Falha durante as acelerações (não abre giro). Ocasionado por "fios terras" da UCE quebrados próximo aos terminais que estão fixados no coletor de admissão."
Mijn portugees is niet best, maar volgens mij heb ik het goed begrepen - en het lijkt tot nu toe wel effect te hebben... (foto verduidelijkt het e.e.a.)
Daarna ECU gereset door accu los te koppelen en na 15 minuten weer aan te koppelen. Motor starten zonder gas te geven, en op temp. laten komen tot vent. aanslaat. Daarna 20 minuten rondgereden op 'normale' manier (passend bij hoe ik rijd), stad en autoweg. Sinsdien zijn alle problemen weg. Maar ook al eerder waren er een tijd geen problemen meer...
Alle problemen? Nee, niet álle problemen. Wanneer motor steenkoud is (na vriesnacht) en je start 'm, dan loopt deze eerst zo'n 10 sec. op 2500 toeren, en zakt dan naar 1300. En al heel snel met het opwarmen naar normale 950. Misschien ook een aanwijzing voor nog een andere achterliggende oorzaak?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tipo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar