Ik heb een ducato van 2007 een 23 multijet 120pk. Vorige week s'morgens start ik de wagen zonder probleem(nooit probleem gehad)maar het oranje moterlampje blijft branden en de moter heeft minder vermogen en maakt nog max 3000 toeren. Toen ik s'avonds naar huis wilde kreeg ik de moter niet meer aan de praat.(was wel koud buiten maar hij staat altijd buiten en soms enkeledagen stil nooit eerder problemen gehad) Hij draaide de moter vlot rond maar hij sloeg niet aan. Na15x starten slaat hij aan en het oranje lampje brand weer en gaat niet uit dus weer minder vermogen en niet boven de 3000 toeren.(noodprogramma denk ik) Ben onmiddelijk maandag naar de garage gereden maar ze kunnen niets vinden.
soms start de wagen onmiddelijk en soms niet.(met startpiloot altijd onmiddelijk) Ze hebben de egr gecontroleerd, de injectoren, de nokenas censor de drukregelcensor op de pomp, enz.
Ben al in 2 garages geweest en beide vinden ze de oorzaak niet.
Wie weet er raad.
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor storingscode kwam er uit ? of is hij nog niet uitgelezen?
Durf het niet te zeggen was iets met p0 enz. IK dacht ook iets van vuldruk was eerst 120 en zou min 150 moeten zijn maar dat was nu iets van 400 dacht ik.(bij 2500 toeren onbelast) de opvoerdruk vanuit de tank was 4 bar is dus oke en de injecteurs zijn ook gecontroleerd die zijn 100procent zeker oke.
14 jaar
Ik heb een afspraak bij boschcenter zelf om alles juist uit te lezen woensdag, maar ik kan de bus moeilijk missen en hij had vroeger geen tijd.Het is volgens mij iets electronisch
14 jaar
Kan ook een probleem met de pomp zijn..
Even laten uitlezen en de storingscode hier noteren.
14 jaar
Vlinderklep in inlaat geeft ook wel eens deze klachten.
Als de hoge druk maar 120 is zou ik de retour van de injectoren eens controleren.
Dag;
Het probleem is opgelost na lang zoeken.
De distriebutieriem was 1 tand versprongen, vraag me niet hoe dit kan.
Ik heb al de riemen vervangen, spanrol, enz.
de riem lag nogthans mooi strak.
Het is voor mij een raadsel hoe dit is kunnen gebeuren.
14 jaar
Maar dan heb je een fout mbt synchronisatie fase/toerental sensor gehad, hebben we pas nog bij 3 dezelfde motoren gehad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar