Fiat Punto: P0300 en P0302 Verbrandingsuitschakeling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2i-8v

Hallo,
Ik heb hier een Fiat Punto waarbij , als je goed doortrekt in de versnelling en op hogere snelheid de storingslamp gaat knipperen.
Deze gaat na enige tijd weer vanzelf uit maar komt weer terug als je harder gaat rijden en flink doortrekt.
Uitlezen geeft P0300 Verbrandingsuitschakeling en P0302 Verbrandingsuitschakeling Cil 2 aan.
Reeds gedaan : Bougies en bougiekabels en bobines vervangen.
Injectoren uitgewisseld.
Geeft geen resultaat.
De auto trekt ook niet echt soepel door.
Nu heb ik gezien dat de ecu van deze auto's ook regelmatig vervangen worden maar wanneer beslist men nu om de ecu te vervangen?

Heeft iemand suggesties?

peterh8902

Geplaatst door peterh8902 (5) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

joep5513 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoi,

Deze foutcodes komen van de krukassensor. Deze registreerd dat de motor onregelmatig loopt. Heb al eens meegemaakt dat de krukaspoulie slingerde. Kun je gewoon met blote oog zien met stationair lopende motor. Ook al een keer meegemaakt dat een uitlaatklep een beetje lekte. Motor liep goed, maar wel steeds deze foutcodes.
Als de ecu stuk is meestal foutcode spoel 1 of spoel 2. Dan is een eindtrap van de onsteking stuk.

Veel suc6

peterh8902 (5) PRO, 12 jaar geleden

Joep, Bedankt voor je reactie....Zou het dus aan de krukaspoulie kunnen liggen?
De krukassensor ziet alleen wat hij kan zien.....
Wellicht een optie om eerst een krukaspoulie te wisselen voordat ik de ECU ga vervangen.
De auto komt binnenkort weer terug om verder te zoeken.

Ik hou jullie op de hoogte!

peterh8902 (5) PRO, 12 jaar geleden

De auto is maandag middag binnengekomen en heb dinsdag de krukaspoulie gedemonteerd.
Er was gelijk al te zien dat de 3 bevestigingsgaatjes uitgesleten waren. (wellicht bouten een keertje losgetrild?)
Vanmiddag een nieuwe krukaspoulie gemonteerd , foutcodes gewist en het probleem is opgelost !

Enorm bedankt voor je reactie Joep !!!

Groeten Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.