ik heb de koppakking vervangen van een punto 60. De auto vertoonde alle symptonen van een lekke koppakking. Maar nu hij weer in elkaar zit, zit ik met een probleem met de koeling. De auto begint continu te koken.
De termostaat werkt goed, net als de water pomp. De koelvin slaat op rare tijden aan, de ene keer bij 90 graden de andere keer pas als hij al staat te koken. maar de termo switch is goed. hij doet het ook als ik de vin continu laat draaien. Hij begint het water met een grote kracht uit het expansie vat te duwen. zonder echt lucht te happen. hij krijgt dus ergens anders zijn lucht vandaan. maar als ik het systeem onder druk zet, blijft hij daar gewoon goed op en lekt er niks.
Nou dacht ik eerst aan een lek inlaat spruitstuk omdat daar de by-pass van het koelsysteem langs loopt, maar ook dat blijkt het niet te zijn.
heeft iemand suggesties??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pakking niet omgedraaid gemonteerd en zodoende een koelgat afgesloten?
Gewoon even je kleppendeksel demonteren. Als je koppakking verkeerd ligt, dan krijgt de nokkenas geen smering meer.Gemakkelijk te controleren dus
bedankt voor de reacties.
ik heb het gecontoleerd maar hij ligt er op de goede manier op.
het gekke is ook toen ik de kop demonteerde waren alle vier de zuigers mooi schoon. lijkt dus op een lekkage in alle vier de cilinders. ik begin steeds meer te vrezen voor een gescheude kop of cilinder...
19 jaar
Heb je de cilinderkop laten vlakken en testen?
ik heb hem wel laten vlakken, maar niet laten testen.
is een kapotte cillinder wand volgens jullie een optie?
19 jaar
Heb ooit het verhaal gehoord van een collega garage houder, dat na het vervangen van de koppeling (met montage van de versnellingsbak mbv luchtsleutel)de 4e cilinder min of meer ovaal trekt. Compressie/cilinderlektest gedaan?
Ik ben bij een soortgelijk probleem ook een tijd aan het zoeken geweest.
Bij mij bleek uiteindelijk de waterpomp de boosdoener te zijn.
Heb je de waterpomp ook meevervangen?
Het kan namelijk zijn dat het pompwiel los komt en dus niet meedraait met de poelie, en wordt het koelwater dus niet rondgepompt.
ik heb de waterpomp niet vervangen maar wel gedemonteerd en gecontroleerd. hij was in orde en ook pas 2 maanden oud. Cilinder lektest nog niet uitgevoerd ga ik morgen doen! ik laat het resultaat horen bedankt voor de reacties in ieder geval tot zo ver.
19 jaar
Waarschijnlijk is de cilinderkop gescheurd inwendig. Gebeurt weleens, en dan gaat ie binnen no time koken en heel veel druk opbouwen..
ja daar ben ik ook bang voor, ik heb hem er vandaag afgehaald en ga 'm morgen laten afpersen. Een gereviseerde kost 650 euro dus dat is wel balen.
19 jaar
650 Euro is wel errug duur. http://www.csn-uden.nl/ kan je altijd ff proberen of een goede sloop (autodemontagebedrijf).
ff 1 ding het kookt niet !!
maar het zijn de uilaatgassen die je in het kvs vaatje ziet borrelen :p
ja oke oke ...
maar inmiddels nog steeds op zoek naar een nieuwe motor, want de kop was niet de boosdoener. maar die motoren zijn niet te vinden met stuurbekrachtiging!
18 jaar
dan bouw je toch een stuurpomp erop of overbouwen ??
ja kon dat maar..de plaats waar die bevestigd moet worden is in het blok gegoten. het is dus echt een andere motor
18 jaar
volgende keer afpersen per cyl. dmv druk op cyl. zetten b.v bougie porselein uit halen en luchtnippel aan lassen dan met compressor lucht opzetten zorgen dat kleppen dicht staan in versn. en handrem erop en radiateur of vat vol dan zie je vaneigens luhtbellen in vat of rad. dan weet je ook welke cyl. lekt
hallo je zoekt een moter 1242 cc voorzien van servostuur
bel naar maenhout gaston in aalter belgie 0475 27 37 16 voor een moter komt uit een lancia y ofwel 09 374 35 80
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar