close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Problemen met vernsellingsbak Punto 1999

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

We hebben sinds kort een Punto uit 1999 (net na de facelift) en al meteen problemen. De versnellingsbak doet erg moeilijk. De 1e en 2e versnelling gaan erg moeilijk/ stroef. Ook knarsen de tandjes als je bijvoorbeeld vanuit zijn 2 of 3 naar de 1 schakelt.

Mijn vriendin is terug gegaan naar de 'garage', maar daar willen ze er niks aan doen. Is een Fiat-kwaal krijgt ze te horen. En: "je schakelt met teveel toeren". Volgens mij zijn die opmerkingen echt onzin en hebben we hier te maken met "garantie tot aan de deur".

Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Is het verversen van de olie een oplossing. Is er een synchronisatie-probleem? Is de koppeling versleten.

Ik hoor het graag.

Gr,
Robert

Geplaatst door

Robert147 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

syncromesch ringen stuk en of tandjes van tandwielen eraf ondertussen olie zal geen resultaat hebben

jeroen pinda 0
badge

16 jaar

Verschillende garages zijn tot dezelfde conclusie gekomen: koppeling versleten.

Robert147 0

16 jaar

olie aftappen en controleren op slijpsel
stroefschakelen kan ook in de bedienig vd bak zitten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Als het in de koppeling zou zitten dan kan het alleen maar door een niet goed vrij komende koppeling zijn.
Kraakt de bak ook als je de achteruit inschakeld,dan zit het zeker in de koppeling die niet vrij komt.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

hij heeft alleen streof schakelen in de 1e en 2e versnelling
als t in de koppeling zit doet ie dat naar mijn idee in alle versnelingen
ik denk aan de bediening
of de schakel vork in de bak
maar ik moet nog effe wat langer le...

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

hij zal het ook wel in alle versnellingen doen maar als je eenmaal wat vaart hebt valt de versnelling bijna zonder koppeling al in de volgende versnelling,en is dit moeilijker voelbaar,en kraken de tandjes bij het terugschakelen dat ligt ook een beetje aan de snelheid hoe hard je rijd natuurlijk,en wat hans zegt ,,kraakt hij ook bij het in z'n achteruit zetten,en wat let je gooi er effe andere olie op,je hebt hy performance olie bij automaterialenzaak weten ze wel welke,als het aan je bak ligt kon je hierdoor wel eens succes hebben,tenminste als er niet alles uitligt naturlijk

die golfjes doen dat ook zo graag dat kraken golfje's met 5versnelling bakken,kun je goed mee rijden als je daar mee om leert te gaan.en als er geen garantie opzit zul je toch iets moeten doen dus ik zou zeggen kannetje olie halen en proberen,kost ook niet alles.en ik geef je wel advies maar kijk wel uit als je dit gaat uitvoeren dat je wel de aftapplug losdraait en niet zomaar een bout uit je bak draaien.

Hij kraakt ook in zijn achteruit (pas sinds kort ontdekt), maar minder vaak dan in zijn 1.

Ik kan vragen om er nieuwe olie in te gooien (dat doe ik maar niet zelf). Ik laat het even aan de garage over (niet de garage waar ik hem gekocht heb hoor).

Robert147 0

16 jaar

dan denk ik dat het je koppeling is die komt dan niet goed vrij en draait de prisas in je versnellingsbak een beetje mee.maar olie kan geen kwaad

ook dat kan door verkeerde olie komen dat ie mee blijft draaien om dat de olie niet afremt

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

denk ook dat er (te)oude olie inzit
zou niet te lang wachten met verversen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Dus jullie denken toch dat alleen olie verversen misschien genoeg?

Robert147 0

16 jaar

wat let je.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.