Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb van een punto 1.1 uit '94 de koppakking vervangen.
Nadat ik hem had vervangen en de auto starte sloeg deze gelijk aan maar klonk het niet helemaal soepel.
Na verloop van tijd liep de motor mooi en op een gegeven moment ging het inpuitsysteem lampje aan.
Toen zijn we een stukje gaan rijden en ineens sloeg de motor af na ongeveer 5 min rijden.
Wat ik wel heb kunnen constateren dat als motor warm word het lampje aan gaat dus stationair voor een stoplicht zodra ik weer rijd gaat die uit.
Maar goed op dit moment slaat die niet meer aan.
Zelf zat ik te denken aan:
BDP-sensor kapot
Temperatuursensor kapot
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vonken de bougies wel??
alles goed vast gezet? (distributie op tijd?)
ik heb zojuist gekeken maar de bougie´s vonken wel de vonk is niet heel sterk maar er is wel een vonk.
Ook heb ik gekeken of de injector brandstof inspuit en dit deed die ook.
Je zou kunnen zeggen dat de auto toch gewoon moet aanslaan tenzij de ontsteking verkeerd staat doordat een bdp of fase sensor stuk is.
Toen ik de bdp sensor had afgekoppeld vonkte de bougie niet meer.
13 jaar
ik heb hem laten uitlezen hieruit kwam uit dat de er geen storing in zat.
Dus ga ik er van uit dat de distributie niet meer op tijd staat.
Maar ik vind hert wel vreemd omdat dit tijdens het rijden is gebeurd.
13 jaar
daarom wilde ik ook weten of je vonk hebt. vonk aanwezig--> ook bdp signaal. die valt dus al af.
Overtuig jezelf ervan dat je een krachtige vonk hebt,anders kun je geen diagnose stellen. En dan inderdaad timing controleren
ik heb de distributie opnieuw op tijd gezet alleen doet die nog niks.
Alleen kan het ook zijn dat die 180 graden verkeerd staat omdat de krukas toch 2 omwentelingen moet maken om de nokkenas 1 keer rond te laten draaien.
13 jaar
er staat een markering op het vliegwiel en de bak, die moeten gelijk staan..
13 jaar
Lees dit eens helemaal door en er staat ook een tekening v/d merkpunten bij!
http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=13...
Het merkteken van de nokkenas heb ik bij mij nooit gevonden maar je moet het merkteken gewoon perfect horizontaal zetten en dan staat het juist.
Je hebt misschien de krukas met het merkteken volledig naar onder gemonteerd maar dit moet dan weer een beetje naar boven staan. Hier zie je wel op het motorblok een merkpunt voor dus geen probleem.
Had hier enkele weken geleden nog een jonge kerel die zijn distributie 2 tandjes had verkeerd gezet van zijn Saxo en dan krijg je wel degelijk een zeer eigenaardig draaiende motor!(lol)
13 jaar
En hoe is het nu afgelopen ?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar