close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Punto HGT trekt niet meer

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste collega's,

Gewoon even een blijde boodschap dat m'n puntootje dat ik een maand of 2 geleden kocht nu naar behoren vooruit gaat.
onderstaande foto's geven meer duidelijkheid:


[img]http://users.telenet.be/kamiel/foto's/katalysator%201.JPG[/img]

[img]http://users.telenet.be/kamiel/foto's/katalysator%202.JPG[/img]


1 van de 2 voorste katalysators is dus gesneuveld en voor de 2de terecht gekomen.
Ongelofelijk, maar met zo'n verstopping haalde ie nog 180km/h, wel heel moeizaam.

Bij deze ben ik dus weer content!

Geplaatst door

jeroenmonteyne (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dit is wel duidelijk.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Oorzaak ook gevonden/al opgelost?

oldford 0
badge

14 jaar

Denk je dat dit nog een apparte oorzaak heeft? Ik heb de auto dus zo gekocht, misschien is ie slecht onderhouden geweest of zo? Ik heb in ieder geval de bougies vervangen.
Ik denk niet dat ik hier nog speciaal naar een oorzaak moet zoeken. Wat denk jij old ford?
Een metalen catalysator heb ik wel nog nooit in stukken gezien. En zeker niet zo netjes door de uitlaat tot aan de volgende katalysator zien gaan (deze is wel een stenen). En daarbij moest ie zelfs nog door een flexibel stuk?

Dat heb ik ook nog niet gezien!

Hendrik4290 0
badge

14 jaar

Alles kan kapot als er met storingen wordt doorgereden. Zeker als er een turbo op de motor zit, dan worden de uitlaatgassen echt heet.
Moet een misfire op 1of meerdere cylinders zijn geweest met een hoop brandstof om het vuurtje aan te wakkeren.

Voor de veiligheid met EOBD even naar de fuel trim kijken? Kost niets en geeft je wel zekerheid over het mengsel.
Heb je de lambdasondes bekeken? Want ook die kunnen verbranden. Had er laatst eentje waarvan de metalen beschermtip volledig weg was.

oldford 0
badge

14 jaar

'k heb wel al gekeken of er foutcodes in zaten met het fiat diagnose toestel (omdat ie niet goed trok). Maar geen foutcodes.
Maar 'k ga zeker de fuel trims eens bekijken.
Verder heb ik eigenlijk weinig ervaring met auto's met 3 katalysators. Er zijn er 2 vooraan (cil 1 -2 en cil 3 - 4) en dan daarna nog een.
De voorste 2 zijn trouwens nog niet vervangen. 'k heb ze ook nog niet gedemonteerd om te kijken of ze nu alle 2 kapot zijn of slechts 1.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.