Wij hebben onder een Fiat Punto 1.2 8V uit 2001 voor een klant progressieve verlagingsveren gemonteerd van 40MM.
Deze zijn op de originele fabriek voorpoten gemonteerd.
Toen de auto weer op zijn wielen stond bleek hij nog precies dezelfde standhoogte te hebben als met de standaard fabriek veren terwijl de veren toch 40MM korter zijn (gedemonteerd gemeten)
Wij hebben met de importeur contact opgenomen zij staan net als wij voor een raadsel.
Nu heeft de importeur een nieuwe set ook een ander merk (FK) verlagingsveren gestuurd,deze behoren 35MM te verlagen en wat schetst onze verbazing na montage is de auto nog geen centimeter verlaagd de standhoogte is zelfs 5MM hoger dan met de eerste veren.
Standhoogte origineel: Geen waardes bekend.
Standhoogte 40MM Veren: Voor 35,5cm Achter 32.5cm
Standhoogte 35MM veren: Voor 36 cm Achter 33cm
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de nieuwe veren zakken minder in als de originele die al een beetje slapper waren geworden , omdat ze al korter zijn de nieuwe, zijn ze iets progressiever om doorslaan te voorkomen , dat kan een schokbreker kosten , beter is lage schroef set er onder zetten de veer is dan aan de schokbreker aangepast
vrg Thorpe
Bedankt voor uw reactie,
Mij was verteld door de importeur dat tot 40MM de standaard veerpoten gebruikt kunnen worden vandaar dat het op deze manier is gemonteerd.
Maar toch kan ik het niet verklaren waarom hij nog geen centimeter is verlaagd (inmiddels 800km gereden)
Heeft u hier misschien een verklaring voor?
M.V.G.
bij dit soort schokbrekers kan je de voorspanning niet verlagen , zou je de onderste schotel 5 centimeter lager zetten , verlaag je de auto wel met deze veren , omdat je nu minder veerweg hebt zou de demping harder moeten het inwendige van de schokbreker , nu de slag korter is kan bij een ketser de spindel onderin erg hardt neerkomen , schade veroorzaken, dan kan zelfs een stootrubber dit niet meer aan , met mn motorcrosservaring kijk maar eens hoe hoog die crossers staan gebruiken wij de hele veerweg , 5 centimeter lager zetten springen we de achtervork door de midden , auto fabrikanten houden daar ook rekening mee, zet een lagere schroefset op dan is de demping daar ook op aangepast , vrg Thorpe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar