Heb een punto van 2001, 1200 cc elx en deze heeft het probleem dat hij stottert wanneer de gas ineens wordt ingetrapt. Indien rustig gas wordt gegeven rijdt hij lekker.
Noemeswaardig is dat wanneer hij nog koud is kan je een kwartier rijden zonder enige problemen.
Dus deze problemen treden op bij een bedrijfstemperatuur.
Ik zelf dacht aan de volgende punten:
Bobine ( maar dan zou ie warm als koud hetzelfde zijn?)
Bougie(kabels) zou dit eigelijk juist bij een koude motor heftiger zijn.
lamba (is onlangs vervangen)
Temperatuur sensor (?)
Herkent iemand dit.
Alle hulp is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bougiekabels slaan vaak door ik denk toch dat je het daarin moet zoeken.
Hans
lekke koppakking
Uit laten lezen.
bij een lekke koppakking zou je toch verwachten dat hij 's koud niet goed start/loopt door water in de cylinder
bougiekabels zou je ook verwachten dat hij dan koud meer dan warm last zou hebben.
bobine die bezig is te overlijden krijg je warm wel last van terwijl hij koud nog goed kan werken.
17 jaar
Zal vandaag de bougie kabels en bougies vervangen. daarna waarschijnlijk de bobine.
Kan volgens mij niet aan de koppakking liggen daar er geen temparatuur verhoging heb of enige andere symptomen.
Uitlezen geen zin is al gebeurd daar het zo is dat als hij erg mist de mm lampje gaat knipperen en direct weer uitgaat.
Dus toch alle aandacht gaat uit naar de bobine.
Wel zo dat deze auto enkel 30 d km heeft gedraaid.
Gisteren heb ik de bougie kabels eruit getrokken en weer ingestopt sindsdien draait ie niet lekker!!
Ik laat het wel weten.
17 jaar
Dit stotteren kan niet aan de bobine liggen.
De bobine geeft aan 2 bougies tegelijk spanning,als het de bobine zou zijn merk je dat hij maar op 2 cilinders rijdt,geen vermogen en snelheid meer en beslist geen stotteren.
Ook krijg je dan een zwaar brommend geluid te horen.
17 jaar
nou dit verhaal is bijna exact het zelde probleem als bij mij, tot heden nog niet opgelost. Mijn bobine ia in zijn geheel vervangen, omdat met uitlezen dat werd weergegeven. 1 week goed gegaan, daarna dezelfde problemen weer..
gr. RAMON
17 jaar
[quote=thei11316]Dit stotteren kan niet aan de bobine liggen.
De bobine geeft aan 2 bougies tegelijk spanning,als het de bobine zou zijn merk je dat hij maar op 2 cilinders rijdt,geen vermogen en snelheid meer en beslist geen stotteren.
Ook krijg je dan een zwaar brommend geluid te horen.[/quote]
Helaas kan hij wel gewoon stotteren als een bobine kapot is. Hij hoeft niet meteen op 2cil te lopen.
dat zei ik ook al
[quote=Frank3158]bobine die bezig is te overlijden krijg je warm wel last van terwijl hij koud nog goed kan werken.[/quote]
het is dus niet altijd zo dat ze het of doen, of helemaal kapot zijn.
aangezien het een spoel is, waarvan de weerstand toeneemt bij warmte, kan het in koude toestand dan nog goed gaan.
maar goed, we wachten maar af wat te topicstarter komt melden.
17 jaar
Hallo,
Heb de bougie kabels en bougies vervangen en nu rijdt het als nieuw, zoals hans vertelde.
Ik ben altijd met de goedkope onderdelen begonnen.
De kabels waren doorgebrand, je zag gelijk plekken binneniin waardoor hij vonkte.
Inderdaad is het zo dat hij indine hij koud was eerder moest stotteren, maar kan aan een chemisch -natuurkunde proces liggen dat de kabels indien warm wel lekken en anders niet.
In ieder geval rijdt hij heerlijk en iedereen bedankt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar