auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento Sporting: Rammel vanuit de achteras

Bouwjaar: 1998

Ik ben nu al enkele malen aan het zoeken geweest naar een rammel wat volgens mij uit de achteras vandaan komt. Het doet zich voor op een slecht wegdek of een beetje vlot door wat dieper liggende putdeksels in het wegdek te rijden.

Ik heb de achterasbouten allemaal al gecontroleerd en nagetrokken, de rubbers gecontroleerd en de vering en schokbrekers gecontoleerd. Ben vanmorgen ook al zonder achterschokbrekers voorzichtig wezen rijden, maar de rammel blijft. Het komt zowel van links als rechtsachter. Het lijkt of er met een hamertje tegen de bodem wordt geslagen, zo erg is het wel. Is er iemand die dit vaker meegemaakt heeft of nog een idee heeft.

Geplaatst door

Zoeperman Germ (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit er achter een stabilisatorstang met twee stangetjes linkd s en rechts die willen nog wel eens rammelen

sarabande99 0
badge

21 jaar

Nee, er is achter geen stabilisatorstang aanwezig. Maar ik ben er al uit. Ben weer te rijden geweest zonder achterschokbrekers,

maar nu met 1 man achterin. Het rammelen was nu wel opgehouden.

De eerste keer zonder schokbrekers hebben de wielen denk ik meer op het wegdek gestuitert en zal ik dat wel gehoord hebben.

Of ik heb toen spoken gehoord. Je hoort oplaatst ook alles rammelen als je er omzoekt.

In ieder geval bedankt voor je reactie.



Hallo, wat ik vaak meegemaakt heb met de achterasophanging van de Seicento is dat de bus speling heeft die in de draagarm zit (waar de veer op rust)

Als je een bandijzer tussen de bevestigingsbout(in carosserie)en je draagarm zet en je controleert de speling zie je dat deze visuele speling heeft.

Wat ik toen gedaan heb is de veer gedemonteerd door de bevestigingsbout uit de draagarm te halen, dan kun je de draagarm laten zakken en kun je de bus (die opgesloten moet zitten in de rubber) er zo uithalen.

Die bus heb ik gereinigd en met behulp van een co2 lasapparaat allemaal kleine bultjes(hoopjes)over de gehele bus gelegd, zodat de ruimte(speling)die hij had opgevuld werd, daarna m.b.v. bandenvet ingesmeerd en opnieuw in de rubber gedrukt(slaan)

Wanneer je dit doet zul je zien dat het bijgeluid weg is.

wallie11892 0

21 jaar

Hallo ,wanneer ik de auto weer voor onderhoud heb, zal ik voor de zekerheid de bussen nog maar eens aan een nadere inspectie onderwerpen. De eigenaresse rijdt nu eerst weer verder omdat ze wel weet dat het niet een ernstig mankement is. Maar het blijft toch wel vervelend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.