close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto 1996: rammelend/tikkend geluid

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

ik heb een fiat punto uit 1996.
sinds een tijdje maakt hij een rammelend/tikkend geluid onder de motorkap.

ik heb gekeken waar het vandaan komt alleen ik weet niet hoe dat onderdeel heet.
op de foto heb ik het omcirkeld en aangewezen met een pijl.

als ik de auto start begint het geluid meteen, en gaat ook niet weg tijdens het rijden.

alvast bedankt.

groetjes
jordi

Geplaatst door

jogti (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ligt het niet gewoon aan de klepspeling? Mischien moet deze opnieuw gesteld worden

JWJ23 0

15 jaar

Daar zitten je bobines,haal het kapje even los en controleer of die nog goed vast zitten op de motor,loszitten kan ook dat geluid veroorzaken.

thei11316 0

15 jaar

ik heb de bobine eraf gehaald en weer goed vast gezet, niks bijzonders kunnen zien.
wel de steun waar de bobine op zit die gaat in een inham van het motor blok daar zag ik wel iets zitten met een hoop smering erin?

waar kan ik de kleppen laten stelle bij iedere garage? en wat kost dit ongeveer?

alvast bedankt

jogti 0

15 jaar

Kleppen zijn met pastillen dus beginnen niet zomaar inneens te rammelen!
Zou best wel eens het lager v/d bobine kunnen zijn dus!
Heb je er eens mee gedraaid terwijl je het vasthad?
Het komt toch zeker van die kant wand ik heb eens de spanrol v/d distributieriem gehad die begon te rammelen.
Geluid kwam ook van overal zo'n beetje dus moeilijk te achterhalen wat het nu juist was.
Ben dit pas te weten gekomen nadat deze gewoon uit elkaar gevlogen was en dus ook de riem v/d distributie naar de kl... geholpen had.
Bij deze motoren gelukkig geen schade dus alles vervangen (ook de waterpomp) en rijden maar.

ovi 0

15 jaar

oke, wat raden jullie mij nu aan om te doen?

gr
jordi

jogti 0

15 jaar

Eens goed luisteren of het geluid wel degelijk van daar komt.
Zet er eens een schroevendraaier tegen en hou het handvat tegen uw oor.
Nee, geen grapje, zo versterk je het geluid!

ovi 0

15 jaar

ik ben achter het probleem gekomen.

gister koppakking gescheurd dus vandaag de kop en alles eraf gehaald.
blijkt dat de nokkenas versleten was die maakt dat geluid.
kop en zuigers zijn nog allemaal goed, morgen even naar de revisie-boer om de kop te laten vlakken en kijken of hij een nokkenas heeft liggen.

weten jullie wat een nokkenas ongeveer kost bij de dealer of andere winkel(brezan)

bedankt voor jullie hulp

groetjes,
jordi

jogti 0

15 jaar

Ik heb 150 euro betaald voor een volledige kop!
De nokkenas appart gaat niet wand dan moet je hem laten slijpen tot hij perfect past!
Bij mij was er een smeerbuisje afgebroken en lag gewoon vanboven in de kop! Daarmee kreeg een deel van de nokkenas geen smering!

ovi 0

15 jaar

heb de kop net opgehaald moest voor het vlakken 30 euro betalen en de nokkenas was nog goed die heeft hij goed schoongemaakt en koste 15euro

dus het valt gelukkig allemaal mee,
morgen koppakkingsset, bougies, oliefilter etc ophalen en alles in elkaar zetten

bedankt voor jullie reacties

gr
jordi

jogti 0

15 jaar

[quote=jogti]heb de kop net opgehaald moest voor het vlakken 30 euro betalen en de nokkenas was nog goed die heeft hij goed schoongemaakt en koste 15euro

dus het valt gelukkig allemaal mee,
morgen koppakkingsset, bougies, oliefilter etc ophalen en alles in elkaar zetten

bedankt voor jullie reacties

gr
jordi[/quote]
Ge hebt nochtans enkele berichten terug geschreven dat het lawaai v/d nokkenas kwam?

30 euro is echt wel een beetje te goedkoop hoor kerel dus betrouw die diagnose van uw nokkenas niet echt!

Ook moet je altijd bij zo'n oud blokje uw klepjes eruit laten halen, proper maken klepzittingen slijpen of gewoon goe roderen en de rubbertjes v/d klepstelen vervangen. Ik laat dit altijd doen door de firma die ook mijn cillinderkoppen vlakt. Kost niet veel en lekker makkelijk. Die rubbertjes zitten trouwens gewoon in uw set met dichtingen die je beter inneens volledig koopt i.p.v. alle dichtingen appart te gaan halen. Dus set koppakdichting waar alles inzit zoals ook de dichtingen voor in en uitlaatkollektor.
Vervang ook inneens de waterpomp en zeker de spanrol niet vergeten die bij mij dus uit elkaar gevlogen is!

Beter nu enkele eurokes meer uitgeven en dan heb je daarna een beter dan nieuw blokje makker!

ovi 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.