Fiat Cinquecento: ratelend geluid uit de motor ruimte

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.7

van de week kwam er een raar ratelend geluid uit de motor ruimte. dacht eerst aan de hitteschild achter de motorblok.ik had dus gisteren de hitteschild vast gezet. maar het geluid blijft.
waar zou het eventueel nog meer van kunnen komen.had al wat ideen maar hoe kom ik erachter dat het dat is.

kapotte druklager?
motorsteunrubber kapot?
lager dynamo?

even nog de exacte probleem:

bij het optrekken een (snel)ratelend metaalgeluid in zijn 1. druk ik de koppeling in geluid direct weg. laat ik hem opkomen geluid weer terug. 2e versnelling iets geluid maar neemt af totdat ik 30 rijd daarna geen geluid meer. ook niet als ik constant 20 rijd in zijn 2 of 30 of 40

als ik 40 rijd en ik zet hem in zijn 4 en trap dan het gaspedaal in hoor ik het ook weer even totdat de motor op kracht is zegmaar.
schakeld normaal zonder probleem. stationair geen lawaai (ook niet als ik gas geef)

pinkeltje002

Geplaatst door pinkeltje002 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt op het druklager.

Probeer eens gewoon met draaiende motor te luisteren.
Trap de koppeling in zonder te schakelen. Laat deze dan weer opkomen. Kun je het geluid daarmee lokaliseren??

S6

Ralf

pinkeltje002 (0), 14 jaar geleden

helaas als de motor stationair loopt hoor je niks.ook niet als ik de koppeling intrap,dan hoor ik ook niks bijzonders.
zelfs hoor ik niks als ik dan ook nog even schakel.

als ik hem in zijn 5 zet met handrem erop,slaat hij gelijk af zoals het hoort.(meende ik te horen als test voor de platen)
dat vindt ik dus het vreemde het geluid hoor je echt alleen als je wegrijd en optrekt. of onder het rijden in eens optrek met lage toeren. dus zegmaar 30 rijden in zijn 4e versnelling en dan het gaspedaal intrappen.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

kunnen de veren in je koppelingsplaat wel eens zijn

pinkeltje002 (0), 14 jaar geleden

kan ik daar nog even mee doorrijden (kleine stukken).of is dat funnest.
en natuurlijk een vervolg vraag, is het goed zelf te doen,ben wel wat handig met auto's.alleen geen brug ter beschikking of huur.

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste pinkeltje,\

Als je een versnellingsbak in de 5- de zet, en je laat de koppeling los, dan slaat elke auto af.

Als je, zoals je zegt handig bent, is dat meegenomen, maar vanachter de PC niet te beoordelen of je een koppeling kunt vervangen.

Als je stationair niets hoort, dan zou ik naar iemand toerijden die er iets meer verstand van heeft. En deze laten luisteren. Geluiden zijn ook op deze manier niet te beoordelen.
S6.

Ralf

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

inderdaad even een geoefend oor laten luisteren

wovr100582 (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit er wel olie op de boite grtz

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit hebben wij met de Punto gehad, in eerste instantie dachten we ook aan het druklager...
helaas bleek het de versnelligsbak te zijn die de geest gegeven had...
gelukkig voor redelijk geld een andere kunnen scoren, incl montage bij autorecycling Echt.
( alleen was het van de Punto, maar goed is nagenoeg gelijk )

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

zucht

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

sorry, snap er niks van, dat iedere keer 3 keer gepost wordt

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Iets te diep in het glaasje gekeken Roger ? haha..

erka (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Iets te diep in het glaasje gekeken Roger ? haha..[/quote]
dan moet het komen van slechte Ice-tea ;-)

denk dat dit aan de PC ligt hier bij de baas...anders snap ik het ook niet.
maar ON-Topic, al iets gevonden waar het probleem kan liggen ??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.