Kan er ons iemand op weg helpen met een schema omtrent de bekabeling van de tank en instrumentenpaneel?
De meter zou een regelbare weerstand moeten zijn, die trouwens vlekkeloos werkt.
Alleen als de meter op zijn reserve komt te staan, gaat het lampje niet branden.
Lampje reeds vervangen, achteraan op de printplaat van instrumentenpaneel ook al gemeten en zou moeten werken.
Volgens een schema van Haynes zouden er 2 schakelingen bestaan, 1 met die regelbare weerstand voor de inhoud en de vlotter aldus, en 1 switch die het lampje zelf zouden moeten laten branden indien hij op reserve staat.
Waar vinden we die schakeling zelf? Is dat op de achterbank onderaan bij de tank zelf (steekt een fiche met 5 draden) maar we geraken er niet wijs uit. Alle hulp is welkom om dit klein probleem op te lossen.
Groeten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De meter is geen regelbare weerstand, maar de tankvlotter wel.
En die schakelaar die je zoekt zit op/aan de tankvlotter, in de tank.
Om dit te repareren moet de tankvlotter eruit.
mvg,
Hans.
en als je nu op die stekker met 5 draden een beetje ketst met een een draad rechtstreeks van de accu ,gaat er dan bij eentje het lampje niet flikkeren,er zal er eentje bij zitten van de massa,die kun je even opsporen met een spanningzoekertje met polariteit gevoeligheid,als het lampje dan flikkert denk ik dat je tankelement kapot is,die heb je er toch zo even uit.nu heb jij een diesel die is niet zo vlamgevoelig maar als je een benzinauto hebt moet je natuurlijk niet zomaar bij je tank gaan ketsen met stroom dan moet je eerst het daadje in de stekker steken en bij de accu ketsen natuurlijk
16 jaar
"en als je nu op die stekker met 5 draden een beetje ketst met een een draad rechtstreeks van de accu "
Dat is niet de manier van storingzoeken, sterker nog het kan je ook de electronica kosten.
Gewoon meten met een multimeter.
mvg,
Hans.
Bedankt voor je hulp alvast Hans, omtrent die vlotter kunnen we via de achterbank (aan de bovenkant van de tank dus) daaraan zonder dat we de tank zelf moeten lichten? Indien zoja, die fiche uittrekken en de invoer en uitvoer uittrekken veronderstel ik?
16 jaar
correct, maar pas op als je slangen losmaakt dat er druk op kan staan.
en wees ook heel voorzichtig bij het lostrekken, omdat de pijpjes op de pomp graag afbreken.
16 jaar
Ik denk met dit klein probleempje met de tijd naar de garage zelf te trekken, we hebben ook geen duidelijk electrisch schema van hoe het in elkaar zit en uit schrik voor dingen af te breken, zal een garage nog altijd de goedkoopste oplossing zijn zonder de minste schade.
Hartelijk dank toch alvast, Frank en Hans.
16 jaar
Heb net ondervonden dat het lampje en al wel werkt, alleen maar als de wijzer bijna in reserve staat en als ik een bocht neem naar rechts.
Dan gaat het even branden, maar stijgt het wijzertje een klein beetje waardoor het lichtje terug uitgaat.
Kan je dat lampje regelen wanneer dit gaat branden of hangt dit echt met de sensor in de dieseltank samen? Ik weet bij mijn punto benzine achteraan het dashboardpaneel met een moer die je wat kan aandraaien. Maar weet niet of dit ook gaat met mijn dieseltje?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar