Heb hier een punto evo 1.3 multijet
Start goed slaat op 4 cyl. Aan begint dan even rommelig te lopen ongeveer 10 seconden en dan rookt hij ook en stinkt.
Daarna kun je de hele dag rijden zonder problemen tot hij al echt een uur of 5 a 6 moet staan
Auto geeft geen storingscodes
4 gloeiboegies vervangen
Koelvloeistofsensor vervangen aftermarket maar toen kwamen er wel storingen
Compleet thermostaathuis met sensor vervangen
Verstuivers laten testen waren oke en codes kloppen ook
Map sensor nieuw
Gasklephuis en egr gereinigd en ingeleerd
Distributieketting vervangen was gewoon nodig
Gloeistiften zijn 4,4 volt maar als ik ga meten krijg ik kort 8 volt en loopt hij terug naar 2,1 volt belast dus stiften aangesloten.
Zou dat gloeirelais me nou zitten te stangen
Tester van verstuivers vertelde zelfde probleem gehad te hebben met doblo en geteste verstuivers waren oke maar na 4 nieuwe probleem weg.
Maar dan praat je over1200€ te veel om te proberen.
Carter ventilatie ? Olieseperator Wilde ik vervangen maar had verkeerde alleen die van 84pk is anders en flink duurder is die anders? Membraan of klep. leiding naar turbo is wat nat zonder dat motor overdreven onderdruk heeft
Wie weet raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke kleur ?
Al compressie gemeten ?
Witte rook
Compressie niet gemeten maar slaat aan op 4 en rijd verder perfect
Koelvoeistof zakt ook niet et
10 maanden
Is het niet grijs onverbindend diesel?
Rommelig aanslaan en grijze/witte rook kan toch duiden op een verstuiver die lekt.
Dat was mijn mening dus ook vandaar die laten testen maar naar het schijnt kijken ze niet naar verstuiverbeeld en nadruppelen dus die 130€ had ik beter kunnen besparen.
Want dat ze voor de rest goed zijn wist ik aan de hand hoe hij voor de rest loopt
En correctiewaardes.
Maar hoe kom ik er achter welke me zit te klooien.
Omdat het maar zo kort is dat hij slecht loopt kun je niet testen met stekkers van verstuiver om te bepalen welke cylinder.
Enige wat misschien kan is starten en direct uit en dan kijken of er 1 gloeiplug nat is na demontage.
Als je maar weet welke cylinder.
Maakt niet uit of je nu 1 of 2 verstuivers moet vervangen zolang het maar zeker is want daar zijn ze gewoon te duur voor.
Dacht dat ik al genoeg heb geprobeerd.
10 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 maanden