Mijn Panda van oktober 2003 km.stand 33.000 heeft een defecte schokdemper linksvoor. Kan iemand mij vertellen wat daar de oorzaak van is. Fiat Nederland alsmede de dealer zijn van mening dat het niet meer onder garantie valt c.q. geen
fabricagefout is maar een normaal gegeven omdat Nederland een "drempelland" is ????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor garantie moet je op de 1e plaats bij je dealer zijn,met die heb jij een overeenkomst,niet met Fiat nederland.
Van een schokbreker mag je verwachten dat die ook in drempelland meer dan 33000km meegaat,want waarom net die van linksvoor en de andere 3 niet?leg die vraag maar voor bij je dealer en zeg meteen erbij dat als ie een klant wilt houden jij toch echt wel enige coulance van die dealer verwacht.
Ik heb het geluk dat ik in de grensstreek woon en een goede dealer in duitsland gevonden heb die wel waarmaakt wat ie belooft.
Verder heb ik met een andere nederlandse Fiatdealer wel goede ervaringen,dus wil ik de Fiat dealers echt niet allemaal over één kam scheren.
De grote boosdoener is in mijn ogen Fiat nederland,die de slechte dealers ondersteunt door niets tegen deze te ondernemen over de klachten die bij hun hierover binnenkomen,als je al bij Fiat nerderland de juiste persoon te pakken krijgt.
Erg scheutig is Fiat nederland niet met garanties verlenen,ze doen meer moeite om eronderuit te komen dan de klant tevreden te stellen en spannen dan ook goed samen met de dealer,tegen de klant,door te liegen en bedriegen om vooral maar geen garantie te hoeven verlenen,zelfs de BOVAG trapt erin.
En dat is dan mijn eigen ervaring.
Thei je praat jezelf tegen!! Eerst zeg je dat zij bij de dealer moet zijn en daarna toch bij fiat nederland.
De dealer kan ook niet veel als fiat nederland geen garantie of coulance geeft. Of moet die dealer alle garantie maar zelf betalen?? Denk je echt dat er zoveel winst op een nieuwe auto zit??
Dat fiat nederland samenspant met een dealer om geen garantie te hoeven verlenen heb ik nog nooit meegemaakt. Dat ze onder garantie uit proberen te komen ook niet. Maar als de garantie voorbij is is hij ook voorbij. Alleen voor uitzonderingen is er coulance. En daar zijn ze echt niet royaal mee. Dat kan inderdaat veel beter. Maar hier is Elisabeth niet mee geholpen. 33.000 km is te snel. Maar een schokdemper is een slijtagedeel en zal daarom niet voor coulance in aanmerking komen. Het komt trouwens weinig voor bij de panda. Eigenlijk zijn die dingen veel te goed. Er komt bijna niets aan.
groetjes
Joep ik bedoel alleen te vertellen dat je voor garantie in 1e instantie bij de dealer moet zijn,omdat je daar een koopovereenkomst mee hebt,als die dealer niet thuis geeft klop je bij Fiat nederland aan met een klacht over die dealer,in de hoop dat Fiat nederland je kan bijstaan.
Maar ook Fiat nederland geeft niet thuis,want die verdienen meer aan de dealer dan aan een enkele klant.
Als je dan naar de BOVAG stapt,komt Fiat nederland de dealer even helpen met een leugen,dat is mijn ervaring.
Klik maar op de zoekfunctie en vul er Palio thermostaat in.
En dan voor jou,Joep,als Fiat medewerker,waarom zijn die andere schokbrekers van Elisabeth's Panda dan nog wel goed?
18 jaar
over garantie gesproken? een paar van deze fietspompjes (schokbrekers) kosten slechts 35,- netto per stuk, gezien de geringe kosten, lijkt het mij de moeite niet waard? na een garantie periode heeft claimen namelijk geen enkele zin.. het houd een keer ergens op, joep gaf het al aan, schokbrekers zijn inderdaad een slijtage onderdeel en zijn vaak moelijk te claimen onder garantie, mocht dit euvel nou veel voorkomen dan gaat men spreken over een coulance... dit uit zich vaak in een sigaar uit eigen doos...
EN ZO BEN JE WEER TERUG BIJ AF.............
paul,
Kosten idd minder dan 40,- per stuk netto! Daar kan je amper een topic aan wijden, temeer omdat het een deel betreft wat aan slijtage onderhevig is. Advies: geen tijd besteden aan vragen waar je het antwoord al op weet, en gewoon nieuwe schokbreker eronder.
Sytze
Thei. waarom zijn die andere dan wel nog goed? Ik heb toch ook gezegd dat 33.000km te snel is. Maar helaas, het is zoals het is. En wat de andere ook zeggen. Het gaat niet om een kapitaal dus niet zeuren.
Elisabeth... ik hoop dat je verder wel veel plezier aan je panda hebt.
groetjes
Joep
Ach ja, slijtage-delen. Ook weer zo'n mooie dooddoener! Net als olieverbuik. 1 liter op 1000 km. vinden de heren importeurs nog "normaal". Maar is de hele auto geen slijtagedeel....? Motorslijtage, versnellingsbakslijtage, metaalmoeheid, etc. Ik krijg de indruk dat de importeurs wel erg snel zijn met het betitelen van slijtagedelen. Wat hun reden echter ook zal zijn: het bespaart hen in ieder geval geld....!
18 jaar
Joep of het nu wel of geen groot bedrag is,het gaat om het principe,dus niet zeuren.
Volgens de wet heb je recht op 2 jaar volledige garantie en na die termijn heeft elk product nog een te verwachten levensduur.
Gaat dat product binnen die te verwachten levensduur stuk,dan worden de kosten na verhouding gedeelt tussen de beide partijen.
En dat is nu nét een heel sterk punt van Fiat,na die 2 jaar niet thuis geven!
Dus Elisabeth ga ervoor,want de volgende keer is het je vernellingsbak die de geest geeft en wordt je weer met het bekende kluitje het riet in gestuurt.
18 jaar
[quote=thei11316]Joep of het nu wel of geen groot bedrag is,het gaat om het principe,dus niet zeuren.
Volgens de wet heb je recht op 2 jaar volledige garantie en na die termijn heeft elk product nog een te verwachten levensduur.
Gaat dat product binnen die te verwachten levensduur stuk,dan worden de kosten na verhouding gedeelt tussen de beide partijen.
En dat is nu nét een heel sterk punt van Fiat,na die 2 jaar niet thuis geven!
Dus Elisabeth ga ervoor,want de volgende keer is het je vernellingsbak die de geest geeft en wordt je weer met het bekende kluitje het riet in gestuurt.[/quote]
thei... grote sprongen snel (van) thuis?
je laat nogal steken vallen, en er ontgaat jou het één en ander namelijk: voor dat men over gaat tot koop van een bepaald merk, in dit geval een fiat liggen de garantie voorwaarden ter inzage bij de dealer, deze dienen voor de koop te worden ingezien, bij het tekenen van het koopcontract gaat men acoord met de voorwaarden die een importeur wettelijk heeft geseponeerd..
kweet niet hoor? maar ga je daar een poosje in verdiepen, voor je in het diepe springt...
paul,
De dealer kan van alles deponeren en laten lezen paul,maar er is nog altijd iets dat consumentenbelangen heet,ook wettelijk geregeld.
Misschien dat al de proffesionals hier dit eerts eens moeten lezen,dan zijn er ook geen menings verschillen meer over garantie verlenen en coulance regelingen.
Verdiep je daar maar eens een poosje in paul.
18 jaar
Wat een gezeik om een paar tientjes! Hebben we nou niets beters meer te doen? Of zijn er geen echte problemen meer? Wat kost dat heen en weer geschrijf wel niet aan tijd?
Sytze
Sytze nu zijn het een paar tientjes en straks enkele duizenden,wat een gezeik toch he?
Maar ik kan mij voorstellen dat de profs op deze wijze reageren.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar