Hallo iedereen ,
Enkele weken geleden komt er Fiat Ducato met multijet 180 motor en gerobotiseerde versnellingsbak binnen met als klacht bruusk vertrekken en schokjes tijden schakelen.
Ik dacht meteen aan het calibreren van de koppeling , dit dus uitgevoerd met de autel, en in eerste instantie bleek dit ook opgelost te zijn. Wellicht heb ik dit gedaan met een KOUDE motor .
Nu enkele weken later zijn de problemen er weer , weet iemand of dit correct is om met koude liter te doen ? De camionette heeft nu 65000 km maar kan ik de slijtage van de koppeling ook uitlezen ?
Of dien ik iets anders te zoeken ? Alvast bedankt , over de versnellingsbak is namelijk echt weinig informatie over te vinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppeling is vaak wel een probleem. Ontluchten van de koppeling?
@highway
Bedankt voor de snelle reactie,
Vandaag bij het inschakelen van de eerste versnelling ging dit met een kleine schok , bij het loslaten van de rem begon deze zoals een kruipfunctie licht te bollen.
Zou dit te maken hebben met lucht in het systeem ?
Welke procedure moet er gevolgd worden voor het ontluchten ?
Alvast bedankt
6 jaar
Met een remontluchtingsapparaat . Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar met een remontluchtingsapparaat moet het geen probleem zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar