Klant heeft regelmatig problemen met starten van de auto, kan zomaar plotsklaps niet meer starten, motor gaat wel rond maar slaat dan niet aan, geen foutcodes, wel valt op dat het relais op het binnenspadbord ( rechts ) niet klikt wanneer de auto niet start. Koud of warm maakt niks uit, dit gebeurd op willekeurige momenten.
Timing brandstofpomp e.d zijn in orde, Wanneer de auto wel start loopt hij als een zonnetje, het lijkt mij een probleem met de startonderbreker,wie weet er een oplossing, is dit te omzeilen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk niet dat we hier over omzielen mogen praten
doet hij het tijdens het rijden wel goed en niet spontaan afslaan
contactring, sleutel, bsi (hoofdcomputer), motor ebe(motorcomputer)
anders zou je daarna moeten kijken
laatst gehad met peugeot 206 die spontaan tijdens het rijden uitviel en soms niet starten
melding betreffende beveiliging.
uit eindelijk bleek bsi met tyrip vast gezet was
dus contactring en bsi vervangen was het goed
om sluetel uit te sluiten proberen met de andere reserve sleutel
en dan het bovenstaande lijstje afgaan
dit is dan wel als het probleem met startblokkering te maken heeft
verder kun je kijken of er geen lucht in de brandstof leiding zit
dat er ergens diesel kan ontsnappen
je hoefd niet altijd hier een storing te hebben maar met het starten kan dit ook problemen geven
Nee geen lucht of iets dergelijks, auto slaat ook niet af tijdens rijden. reserve sleutel ook geprobeerd geen resultaat, alle stekkerverbindingen gecontroleerd, alles o.k. het lijkt dat hij geen immo signaal krijgt, daar het een oudere auto is wil ik zo min mogelijk onkosten maken, vandaar dat ik de startonderbreker wil omzeilen, maar weet niet of dat kan bij deze auto.
bij de auto die ik toen had ging dat niet
bsi en motor ebe zitten de hele tijd te praten met elkaar en tijdens het praten gaat een code op en neer
vandaar
Deze wagen heeft geen BSi. Enkel een transponderdoos !
[quote=trucker0werner]bij de auto die ik toen had ging dat niet
bsi en motor ebe zitten de hele tijd te praten met elkaar en tijdens het praten gaat een code op en neer
vandaar[/quote]
en de transponderdoos communiceert met de motor
denk ik dan dus dan is het onmogelijk om het te omzeilen tenzij je digitaal bezig wil gaan
als hij constant spanning door stuurt dan kun je hier spanning op zetten
als transponderdoos brandstofpomp activeert (voornamlijk bij benzine)
dan kun je 12 volt op brandstofpomp gooien
De transponderdoos zit achter het handschoenkastje met 2 stekkers ( 1 gele en een witte of zwarte ) en is niet te omzeilen, vergeet dit maar.
Wanneer alles normaal werkt, controleer dan of je melding krijgt van een onbekende sleutel , doe dit door de sleutel te wikkelen in aluminiumfolie. Zo kan hij de transpondercode niet lezen. Sommige modellen geven dit weer op het instrumentenpaneel of dmv een led in het midden van het dashbord. Zo weet je tenminste al of je sleutel herkend wordt.
Toch gaat mijn neus naar de stekker of relais op het binnenspatbord.
Hoi hen of de garage naar de toerentalsensor gekeken c.q. getest, volgens mij slaat deze ook niet aan als die geen signaal geeft.
Hoi, alemaal leuke tips, maar de enige manier waarop ik weet of de auto wel of niet start is :
1 - Voordat ik start brand de gele voorgloei controle lamp, draai aan de sleutel en de auto loopt als een zonnetje
2 - Voordat ik start brand de gele voorgloei controle lamp niet, dan slaat de motor ook niet aan.
de storing ligt niet aan het voorgloeien, het niet aanslaan gebeurd zowel met een warme als koude motor, kan het niet zo zijn dat wanneer de startonderbreker op dat moment niet functioneerd, dan ook het voorgloeirelas niet word aangestuurd ?
de toerentalsensor geeft op het moment van contakt aanzetten nog geen signaal, dus dat kan de oorzaak niet zijn,
gova welk relais bedoel je ? ik heb het groene voorgloeirelais op het rechterbinnenscherm vernieuwd.
Dat relais wat GOVA bedoelt hebben we ook al eens kapot gehad, het was van binnen geoxideerd.
Gaf hele vreemde storingen.
Hoi Peterprof. Het relais wat jij bedoeld wil wel eens last krijgen van wateroverlast.
al opgelost ??
Ok dat is even geleden ben vergeten de oplossing te plaatsen, er zat een slecht spoor ( geoxideerd ) op de printplaat van het stuurapparaat, deze veroorzaakte de storing, dit gerepareerd en het probleem was opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar