hallo mede forummers!
ik heb hier een fiat seicento 0,9 deze start niet en geeft een V-bak storing.
dit is een city-matic of te wel een automatische koppeling...
ik heb de auto uitgelezen
overigeens was dit met de originele fiat test apparatuur (ik werk bij de dealer)
nu krijg ik de storing: "Bediening Actuator;Overstroom Aanwezig"
exact zo! geen code (auto is van 1999)
ik kan overigeens ook de versnellingspook niet inleren.
dit moest wel ivm de harde reset die ik hem gegeven heb..
het regel apparaat geeft het starten van de motor niet vrij met deze storing.
ik kan hem wissen maar komt na het opnieuw starten weer terug...
massa-kabel heb ik gecontroleerd!
iemand ervaring met deze storing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas niet, wel met ombouwen mocht je info willen hebben ..... (heb een ex-citymatic rijden)
[b]Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]
excuses voor lange tijd afwezig... kwamen nogal gekke dingen tussen door!
de auto had ik weggezet in de schuur, en ik heb weer enige tijd om hiermee verder te gaan!
mechanisch lukt het allemaal al wel! maar wat moet ik elektronisch aan passen?
kun je me daarbij adviseren aernout?
Staat ie al bijna een jaar in de schuur??? whahaha
Computer van de citymatic er uit halen.
Zoemer onder dashboard weg
Voorste relais in motorruimte onder zwarte dekseltje bestuurderskant bij schutbord verwijderen en doorverbinden met dikke draad of orgineel deel.
Thats it!
je weet dat de koppelingshevel een kwartslag omgebouwd moet worden??? (lassen....)
11 jaar
ja das allemaal al gedaan! ik heb meerdere fiatjes in en om het huis! :p
net als een flinke handigheid!
maar dat relais was enig punt wat ik nog niet wist!! lijkt dus simpel
Dat is het inderdaad. Je moet de twee geschakelde polen degelijk doorverbinden. De stuurstroom aansluitingen doe je uiteraard niets mee.
Dat relais onderbreekt de ontsteking, als de citymatic schakelt zodat het toerental omlaag gaat en is startbeveiliging als ie in versnelling staat of storing heeft.
11 jaar
starten doet ie inmiddels al wel weer! maar nog geen onsteking! er zat overigeens maar 1 geel relais onder de motorkap
trouwens dat jaar ging snel als je geen tijd heb, mijn pa een hersenbloeding en ook nog eens een huis gekocht wat ik verbouw
Aan de bestuurders zijde vlak voor het schutbord, bij de wielkast in de motorruimte zit een zwart hoog dekseltje.
Daar onder zit aan de voorzijde normaal een relais welke van de citymatic is die de ontsteking onderbreekt.
Heb je die er ooit al uitgehaald, heb je de auto rijdend gehad/gekocht? Of was het al een project?
11 jaar
auto is 4 jaar geleden bij ons gekomen en daarna 3 jaar gereden zonder problemen...
er zit inderdaad een relais (geel)
dexze lus ik dus door en ik kan weer starten! nu de vonk nog!
Heb je die al doorgelust? Of moet je dat nog doen?
Bij mijn weten onderbreekt die de ontsteking ....
Heb je niet een hall sensor stuk ofzo?
11 jaar
ja is door gelust en indd de startmotor werkt nu weer maar nog geen onsteking...
welke Hall sensor bedoel je?
Heb je de regel eenheid er ook uit? Vlak voor het LI voorwiel?
11 jaar
In mijn geval:
Actuator er uit
schakelaars op de bak er af
relais overbrugt
zoemer er uit
regeleenheid bij bumper afgekoppeld
rijden.
verder kan ik je helaas niet helpen.
11 jaar
Anthoon,
Zitten alle zekeringen er nog in? Ook de twee achter de accu? Kijk naar de zekering boven het verwijderde gele relais, die is ook voor de onsteking.
Ik heb er zelf net ook een omgebouwd naar handbak ex-citymatic dus.
Rijdt nu als een nieuwe!!
Hoor graag of je wijzer bent geworden.
Reinier.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar