close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: Seicento met kuren, horten, stoten, stotteren.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100 spi

Heb vorige week een seicento gekocht voor de vrouw. Proefrit gemaakt en reed prima. Dag later smorgens gestart en liep zeer beroerd. (oude eigenaar wist natuurlijk van niks..)
Lampje van de katalysator gaat branden en de motor loopt stotterend en het lijkt wel of hij verzuipt. En dan plotseling weer alsof er niks is (dan loopt ie super!!)
Heb de bobines vervangen en hoopte dat het daar vandaan kwam maar helaas. Wat is wijsheid, de lambdasensor vervangen?? (omdat dat lampje gaat branden?) Katalysator zit niet dicht volgens mij want hij kan ook heel mooi lopen...
Heb geen zin om em bij de dealer neer te zetten en wil het graag zelf oplossen :-)
grt jack

Geplaatst door

jackel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sensor vervangen lijkt me geen oplossing. Eerder bougiekabels.

moderator 0
badge

12 jaar

Die had ik gecontroleerd op overslaan en ook in het donker bekeken. Heb geen tijd om te gaan zoeken dus heb hem gisteren bij de dealer neergezet voor diagnose. Ben benieuwd!

jackel 0

12 jaar

Hij loopt weer. Monteur heeft niet echt iets gedaan. Bougiekabels erafgehaald. Krukassensor los gehad. Kon niks vinden. Alles weer gemonteerd en hij loopt perfect. Rara?! Naja, vind het al best igg...

jackel 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.