Onlangs hebben wij als vervangend vervoer auto voor onze klanten een leuke Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed aangeschaft. De auto heeft pas 101.000 km gelopen en reed heerlijk. Ik zeg nadrukkelijk "reed". Na een periode van probleemloos, kwam soms het probleem naar voren dat als je voor bijvoorbeeld een stoplicht stond, de auto vanzelf in de N stand ging. Dit was zowel bij handmatig alswel bij automatisch ingeschakelde versnelling. Dat was geen groot probleem, want als je motor even uit zette en opnieuw startte, deed alles het weer gewoon. De bak schakelde ook verder heerlijk en onder het rijden waren er nooit problemen. Maar sinds vorige week was het opeens mis. Ik had onderdelen opgehaald met de Stilo en had nu opeens wel 3 keer dat ik moest resetten met het contact. Maar wederom, als de auto reed, reed hij goed. Terug bij de zaak aangekomen had ik de auto neer gezet en verder niets aan de hand. De volgende dag echter..... Helemaal niets meer. Hij blijft in neutraal staan. Niet in een vooruit versnelling en ook niet meer achteruit. Wat ik ook doe, hij blijft in neutraal. Of ik de bak in M zet of in A, geen enkel resultaat. En het vreemde is, er verschijnt geen enkele storing in het dashbord.
Het olieniveau is goed, de pomp is hoorbaar in werking en na demontage van de accu en accubak heeft ook het controleren van de electrische verbindingen geen resultaat opgeleverd. En toch heb ik het idee dat het een electrisch aanstuurprobleem is.
Wie o wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schakel assen op de bak kunnen zwaar gaan met name het gedeelte onder de hydrounit , laatst het zelfde gehad met een 500 eerst gangbaar gemaakt en gesmeerd na een half jaar toch vervangen.
Schijnt een bekend probleem te zijn.
Dit draadje kan gesloten worden.
De pomp bleek het af en toe niet (en later helemaal niet meer) te functioneren. We hebben de pomp uitgebouwd en de koolborstels van de electromotor vervangen. Daarna helemaal geen moeilijke procedures gevolgd met computers en andere ingewikkelde methodes. Gewoon de pomp weer gemonteerd en de persleiding een klein beetje los laten zitten. Accu er naast gezet en reservoir gevuld met olie. Daarna een accu er naast gezet en de pomp rechtstreeks aangesloten. Nadat alle lucht was weg gepompt, persleiding verder vast gezet en alles weer gemonteerd. Auto reed direct weer als een nieuwe.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar