Fiat Palio: Slaat cilinder over, wel vonk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Mijn fiat palio weekend slaat een cilinder over, wie weet wat dit kan zijn?
Ik heb het volgende al vervangen:

Bobine
Bougie's + kabel's

Als de motor draaid schut deze behoorlijk,
Als ik mijn bougie kabel los trek veranderd er niets qua geluid en beweging,
Als ik een andere bougiekabel los trek merk ik dit meteen....

Help!!

Alvast bedank!

Boggel

Geplaatst door Boggel (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Palio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Als de ontsteking van de betreffende cilinder in orde is? blijven er 3 mogelijkheden over.
A: de brandstofinjecteur geeft geen brandstof af. Injecteur defect? Injecteur verstopt? Injecteur krijgt geen signaal, door defect in bedrading of ECU
B: betreffende cilinder heeft geen of onvoldoende compressie door bv verbrande klep of ander defect aan de distributie van die cilinder.
C: Een lek of verstopping in het in of uitlaatgedeelte van de betreffende cilinder maakt het correct functioneren ervan onmogelijk.

Boggel (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor uw reactie!

Wat ik vergeet te vertellen is dat er onverbrande benzine uit m'n uitlaat komt....
Misschien dat u nu aan andere oplossingen denkt?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

In het kopje staat "wel vonk". Hoe weet je dat de niet werkende cylinder wel een vonk heeft?

Boggel (0), 12 jaar geleden

Omdat ik er nieuwe bougie's in heb gezet en een nieuwe bobine en als ik m'n bougiekabel los trek met draaiende motor zie ik de vonk overslaan naar mn blok

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Onverbrandde benzine??? lijkt me sterk.. Als het waar is, kijk dan heel goed uit. De zaak kan dan exploderen.. Maar ik denk eerder aan condenswater.

Draai de betreffende bougie er maar weer uit. Als deze (of de oude ) nat is dan is er iets mis met b.v. de koppakking.

Als je koelvloeistof verlies hebt zul je een cilinderlektest moeten (laten) doen om dat te bevestigen. Als er tijdens het draaien luchtbellen uit het expansievat komen wijst dat direct op een lekke koppakking oid.

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Als je 2 cilinders hebt waar hij nagenoeg niet op reageert zal één kant van de disbobine of stuk zijn of niet de juiste aansturing krijgen.
De vonk moet fel blauw van kleur zijn,paars/roze dan is de bobine niet in orede.

De BDP/krukas sensor(linksvoor onder op het blok0 kan ook nog vervuild zijn of te ver van de krukaspully afstaan.
Een enkel keer is de ECU of ontsteking computer de oorzaak.

Als het werkelijk 1 cilinder is waar niet op gereageert wordt dan de bougie+kabel even uitwisselen met een wel werkende cilinder,als de fout meegaat weet je ook de oorzaak.

Boggel (0), 12 jaar geleden

Beste cor,

Ik heb gedaan wat u me adviseerde:

Bougie weer los gedraaid, deze was niet nat.
Tijdens het draaien geen luchtbellen in het expansievat.
Indd. Geen onverbrande benzine wat er uit mn uitlaat komt, maar vocht!

Misschien toch m'n injecteur ?

Groetje Kevin

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

compressie meten (vergelijkingstest) Kun je defect aan de kleppen mee lokaliseren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Palio of stel zelf een nieuwe vraag.