Ik vraag dit namens mijn broer.
Deze heeft een Fiat Panda, eerder sloeg die direct aan.
Nu moet hij hem 2x starten voordat hij aan slaat, zou dit de BDP sensor kunnen zijn ?
Dit doet zich vooral voor bij de eerste start, in de zomer niets aan de hand, maar nu het kouder wordt doet zich dit voor.
Heb hem uitgelezen er zat 1 foutmelding in.
P0010 State : Intermittent magneetventiel fasevariator
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
BDP sensor geeft meestal warm een problem met starten en koud niet.
P0010 Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 1 storing in circuit
Ik denk dat je het in de nokkenasverstelling moet zoeken.
Wordt de motorolie regelmatig ververst met de juiste soort en kwaliteit , veel korte ritjes ?
Oldford, kan jij mij daar verder in helpen, is dit een sensor. Zo ja waar bevindt deze zich?
2 jaar
Deze sensor
2 jaar
Deze sensor meet het signaal wat het tandwiel afgeeft , als , door bv vervuiling , het mechanische deel van de nokkenasversteller niet goed werkt , krijg je een verkeerd signaal , Deze signalen bdp en nokkenas moeten in een bepaald bereik lopen.
Nee, het is niet de sensor van de nokkenas.
De foutcode slaat op de actuator (bediening) van de nokkenasverstelling.
Daar zou een storing in het elektrische circuit zitten.
Misschien kunnen jullie ons in de juiste richting helpen, mijn broer had erover dat dit niet afspeelt wanneer het warmer is, zoals van zomer.
2 jaar
Dan is de olie dunner , nu is alles dikker en als het vervuild is komen de problemen.
Mijn oude scenic maakte in de winter altijd een ratelend geluid op de nokkenasversteller, een flush en het was over.
Krijg net een filmpje van mijn broer, jammer dat ik hem niet kan uploaden.
Maar de toerenteller die danst dus op en neer.
2 jaar
Als de motor loopt of tijdens het starten ?
Kalender 1, dit is tijdens starten.
2 jaar
Kaleido 1, dit is tijdens starten.
2 jaar
Dan valt de spanning weg , de toerenteller doet dit ook als je de auto op contact zet ,1x naar max en dan in rust als het goed is, doet dus steeds de zelftest , Dit duid op een signaal onderbreking van plus of massa , meten is weten.
Volgende week maandag, gaan mijn broer en ik naar de garage waar hij de auto gekocht heeft, antwoord laat ik weten.
2 jaar
hoi, heb precies hetzelfde met een 500 (1.2 motor). Hele zomer geen probleem. In oktober de startmotor vervangen (bendix ratelde irritant) en vanaf de dag dat we hem bij de garage hebben opgehaald 's ochtends startproblemen. Geen foutmeldingen (uitgelezen), nieuwe accu en nieuwe BDP sensor, bougies goed, bougiekabels goed en brandstofpomp doet het ook zoals het hoort. In de ochtend dus slecht te starten, later op de dag geen probleem. Geen idee waar ik het moet zoeken. Nu wordt voorgesteld om eens E5 te tanken i.p.v. E10. Wie weet het?
2 jaar
Fiat motoren (met 1 uitzondering) zijn al sinds 2000 geschikt voor E10.
Ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik zou de bedrading in de buurt van de startmotor eens op beschadigingen controleren.
En of deze nog steeds op zijn originele plek zit (vooral die van de BDP sensor).
Dit omdat je onmiddelijk na de reparatie van de startmotor het probleem had.
Dank voor je reactie. Het kan ook eigenlijk geen toeval zijn, dacht ik. Motor sloeg voor de Reparatie direct aan echter met het geratel van de bendix. Misschien toch bij het vervangen de bedrading beschadigd
2 jaar
Het blijkt dus dat er motorisch niets aan de hand was, het zat hem dus in de tellerbak.
De garage heeft de tellerbak opgestuurd en is nu verholpen.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar